Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Essent Kabelcom verbetert bereikbaarheid helpdesk met Avaya IP-telefonie

Klanten sneller en beter geholpen door dynamische routering gesprekken

TER PUBLICATIE: 13 december 2005

Nieuwegein - Essent Kabelcom verbetert de bereikbaarheid van zijn helpdesk met een virtueel callcenter op basis van IP-telefonieoplossingen van Avaya, Inc. (NYSE: AV), leverancier van communicatieapplicaties, -netwerken en -diensten aan de zakelijke markt. Door de inzet van IP-technologie kan de Internet Service Provider (ISP) gesprekken dynamisch routeren tussen de twee callcenterlocaties in Amsterdam en Groningen. Klanten krijgen sneller de juiste agent te spreken, waardoor gesprekken efficiënter af te handelen zijn. Bovendien kan Essent Kabelcom op basis van centrale rapportages het serviceniveau beter bewaken. Op de Essent-locatie in Groningen installeert Avaya de Enterprise Survivable Processor, waarmee de bereikbaarheid ook bij WAN-problemen gewaarborgd is.

Op de callcenterlocaties van Essent Kabelcom in Amsterdam en Groningen bieden 200 agents ondersteuning aan eindgebruikers van internetdiensten. In Groningen gaat de ISP werken met Avaya Communication Manager 3.0 en Call Centre Elite-software om de gesprekken in goede banen te leiden. De Amsterdamse vestiging werkte al met Avaya-technologie en krijgt een upgrade. Zo beschermt het bedrijf zijn bestaande investeringen en profiteert het tegelijkertijd van geavanceerde oplossingen. Om te zorgen dat de agents snel uit de voeten kunnen met de nieuwe oplossingen, neemt Essent Kabelcom een e-learning-applicatie in gebruik, die Avaya samen met trainingspartner Effecta Education heeft ontwikkeld. Hierdoor bespaart Essent Kabelcom trainingskosten en kunnen medewerkers zelf bepalen wanneer ze de training volgen.

"Juist door onze dienstverlening kunnen we ons onderscheiden van andere ISP's", zegt Paul Doop, Manager Custom Operations bij Essent Kabelcom. "We willen klanten snel en goed helpen, zonder wachtrijen en onnodig doorverbinden. In Amsterdam hebben we ervaren dat Avaya-oplossingen zeer betrouwbaar zijn. Als beide callcenters zijn ingericht op basis van deze oplossingen, is onze dienstverlening optimaal."

"De helpdesk is het visitekaartje van een ISP", zegt Melvin Harmsen, Client Executive bij Avaya. "Essent kiest voor Avaya IP-telefonie en investeert hiermee direct in de bereikbaarheid van zijn helpdesk. In combinatie met de uitstekende dienstverlening van Essent heeft dit een zeer positieve invloed op de loyaliteit van klanten. In deze periode van hevige concurrentie plukt het bedrijf daar snel de vruchten van."

Over Avaya

Avaya, Inc. ontwikkelt, bouwt en beheert communicatienetwerken voor meer dan een miljoen bedrijven over de gehele wereld, waaronder 90% van de Fortune® 500. Het bedrijf is wereldleider voor veilige en betrouwbare Internet Protocol-telefoniesystemen, communicatiesoftwareapplicaties en -diensten. Avaya is de drijvende kracht achter convergentie van spraak- en data-applicaties op IT-netwerken. Bedrijven van elke mogelijke omvang kunnen hun bestaande of nieuwe netwerken optimaal inzetten, hun productiviteit verbeteren en hun onderscheidend vermogen versterken.