Persbericht
Website TNT beste in Europa
14 December 2005 - Hoofddorp, Volgens de Webranking 2005, gepubliceerd
door de Financial Times, is de corporate website van TNT de beste van
Europa. In 2004 stond de website op de derde plaats. In totaal werden
rond de 500 Europese bedrijven onderzocht aan de hand van 131 criteria
die gebaseerd zijn op een vragenlijst die door meer dan 400 financiële
analisten, beleggers en journalisten is gemaakt. In 2005 wogen
techniek, navigatie en algemene bedrijfsinformatie zwaarder dan het
jaar daarvoor.
Peter Bakker, voorzitter van de Raad van Bestuur van TNT: Wij zijn erg
trots dat TNT deze prijs heeft gewonnen. Wij zien dit als een groot
compliment dat ons werk wordt beloond. Onze visie voor de corporate
website is gebaseerd op de noodzaak van transparantie, in lijn met de
kernwaarden van ons bedrijf. Wij proberen onze communicatie
voortdurend te verbeteren.
In de jaarlijkse ranglijst, opgesteld door het Zweedse investor
relations adviesbureau Hallvarsson & Halvarsson in samenwerking met de
Financial Times, zijn de websites opgenomen van de 150 grootste
Europese ondernemingen. TNT was dit jaar voor de tweede maal op rij de
beste Nederlandse onderneming en versloeg zijn concurrenten in deze
webranking.
De tweede plaats ging naar Repsol YPF, een Spaanse producent in olie
en energie. Het Finse nutsbedrijf Fortum werd derde. Voor nadere
informatie over de ranking, ga naar: http://www.webranking.nu.
TNT N.V. verleent wereldwijd een breed scala aan post-, express en
logistieke diensten. De onderneming heeft ruim 161.000 medewerkers in
63 landen en is in meer dan 200 landen actief. De omzet in 2004
bedroeg 12,6 miljard. TNT N.V. is genoteerd aan de beurzen van
Amsterdam, New York, Londen en Frankfurt.
TNT Group