TNT Group

Persbericht

Website TNT beste in Europa

14 December 2005 - Hoofddorp, Volgens de Webranking 2005, gepubliceerd door de Financial Times, is de corporate website van TNT de beste van Europa. In 2004 stond de website op de derde plaats. In totaal werden rond de 500 Europese bedrijven onderzocht aan de hand van 131 criteria die gebaseerd zijn op een vragenlijst die door meer dan 400 financiële analisten, beleggers en journalisten is gemaakt. In 2005 wogen techniek, navigatie en algemene bedrijfsinformatie zwaarder dan het jaar daarvoor.

Peter Bakker, voorzitter van de Raad van Bestuur van TNT: Wij zijn erg trots dat TNT deze prijs heeft gewonnen. Wij zien dit als een groot compliment dat ons werk wordt beloond. Onze visie voor de corporate website is gebaseerd op de noodzaak van transparantie, in lijn met de kernwaarden van ons bedrijf. Wij proberen onze communicatie voortdurend te verbeteren.

In de jaarlijkse ranglijst, opgesteld door het Zweedse investor relations adviesbureau Hallvarsson & Halvarsson in samenwerking met de Financial Times, zijn de websites opgenomen van de 150 grootste Europese ondernemingen. TNT was dit jaar voor de tweede maal op rij de beste Nederlandse onderneming en versloeg zijn concurrenten in deze webranking.

De tweede plaats ging naar Repsol YPF, een Spaanse producent in olie en energie. Het Finse nutsbedrijf Fortum werd derde. Voor nadere informatie over de ranking, ga naar: http://www.webranking.nu.

TNT N.V. verleent wereldwijd een breed scala aan post-, express en logistieke diensten. De onderneming heeft ruim 161.000 medewerkers in 63 landen en is in meer dan 200 landen actief. De omzet in 2004 bedroeg 12,6 miljard. TNT N.V. is genoteerd aan de beurzen van Amsterdam, New York, Londen en Frankfurt.