Gemeente Appingedam

13-12-2005 UITSTEL RAADSVERGADERING

UITSTEL RAADSVERGADERING

De raadsvergadering van donderdag 15 december 2005 wordt in verband met het overlijden van één van de medewerkers verplaatst naar donderdag 22 december 2005.
De vergadering begint om 19.00 uur en wordt gehouden in het Raadhuis aan de Wijkstraat 36 te Appingedam.

AGENDA:


1. Spreekrecht burgers.

2. Vaststellen definitieve agenda.

3. Vragen raadsleden.

4. Vaststellen van de notulen van de vergadering van 17 novem- ber 2005.

5. Lijst van ingekomen stukken.

6. Uitvoering Verordening fractieondersteuning.
7. Benoeming Rekenkamercommissie.

8. Verlenen van toestemming voor het aangaan van een Gemeenschappelijke Regeling inzake aanleg, instandhouding, beheer en onderhoud van systemen voor Individuele Behandeling van Afvalwater (IBA).

9. Notitie evaluatie Horecaconvenant*.

10. Beleidsrapportage*.

11. Belastingverordeningen en tarieven gemeentelijke heffingen 2006.
12. Oprichting en inrichting van de Stichting openbaar primair onderwijs Appingedam, Bedum, Delfzijl, Loppersum en Ten Boer en de vormgeving en inrichting van het wettelijk toezicht daarop per 1 januari 2006*.

13. Wijziging Gemeenschappelijke Regeling Regioraad Noord-Groningen.
14. Overzicht toezeggingen.

15. Intrekking beleidsregels in het kader van de Wet Werk en Bijstand.
16. Hulpactie Pakistan.

17. Begrotingswijziging.


* Komt aan de orde in de commissievergadering van 7 december 2005.

De voorstellen liggen voor een ieder ter inzage bij de informatiebalie van het Stadskantoor, Wilhelminaweg 14 te Appingedam of www.appingedam.nl, rubriekje stadskantoor >raadsstukken >jaartal >datum vergadering.

Spreekrecht burgers
Burgers kunnen gebruik maken van het spreekrecht, als vermeld in artikel 17 van het Reglement van Orde voor de vergaderingen van de raad.
o Na de opening van de vergadering en voorafgaand aan het vragenuur voor raadsleden en de behandeling van de in de agenda aangekondigde onderwerpen, kunnen andere aanwezige burgers gezamenlijk gedurende maximaal dertig minuten het woord voeren over al dan niet geagendeerde onderwerpen.
o Het woord kan niet gevoerd worden:
a. over een besluit van het gemeentebestuur waartegen bezwaar of beroep op de rechter openstaat of heeft opengestaan; b. over benoemingen, keuzen, voordrachten of aanbevelingen van personen;
c. indien een klacht ex artikel 9:1 van de Algemene wet bestuursrecht kan of kon worden ingediend.
o Degene, die van het spreekrecht gebruik willen maken, melden dit ten minste 24 uur voor de aanvang van de vergadering aan de griffier. Men vermeldt daarbij naam, adres en telefoonnummer en het onderwerp waarover men het woord wil voeren.
Het telefoonnummer van de griffier (mevrouw A. Koster) is: 0596 691103 bereikbaar dinsdag (hele dag) en maandag/vrijdag (gedeeltelijk) of de waarnemend griffier, de heer W. Havinga (0596 691215). Schriftelijke aanmeldingen kunt u zenden naar het Stadskantoor, Wilhelminaweg 14, 9901 CM Appingedam.