Ingezonden persbericht


Persbericht

15 december 2005

Salesforce.com introduceert Salesforce Sandbox voor testen on-demand applicaties

~ Toegang tot replica-omgeving Salesforce.com voor aanpassen, integratie, testen, ontwikkelen en trainen ~

Salesforce.com (NYSE: CRM), technologie- en marktleider op het gebied van on-demand customer relationship management (CRM), introduceert Salesforce Sandbox. Met deze nieuwe dienst is het mogelijk om een replica van een bestaande Salesforce-omgeving te creëren. Salesforce Sandbox stroomlijnt zo het ontwikkel-, aanpassings- en implementatieproces van nieuwe on-demand applicaties.

Met Salesforce Sandbox krijgen bedrijven met één muisklik toegang tot een volledige replica van de on-demand omgeving voor het op maat maken, integreren, testen en ontwikkelen van applicaties. Gebruikers kunnen nieuwe on-demand applicaties eerst testen voordat ze ze implementeren in de live-omgeving. Het is bijvoorbeeld mogelijk om nieuwe opties en aanpassingen te evalueren voor de uitrol van applicaties uit AppExchange. Daarnaast kunnen bedrijven een ontwikkelomgeving opzetten voor het testen van de integratie of een veilige trainingsomgeving opzetten voor medewerkers.

AppExchange is het eerste platform voor het on-demand delen van applicaties. Er zijn nu 85 kant-en-klare programma's beschikbaar van klanten en partners van salesforce.com. Meer informatie is beschikbaar via www.salesforce.com/appexchange.

Mogelijkheden van Salesforce Sandbox zijn:


* Production Database Copy
Met slechts één muisklik kan een IT-beheerder een volledige kopie maken van de productiedatabase van een organisatie. Salesforce Sandbox dupliceert dan alle data en aanpassingen in een proeftuin voor het testen van nieuwe configuraties, integratie, of het trainen van nieuwe gebruikers.


* Periodic Refresh
Gebruikers kunnen gemaakte proeftuinen altijd aanpassen of weggooien. De IT-beheerder heeft de controle over het opnieuw laden van de omgeving. Hij kan dit ook automatiseren. Door de kopie opnieuw te laden, blijft de omgeving up-to-date.


* Configuration-only Salesforce Sandbox
Bedrijven kunnen kiezen of ze alle data en configuraties opnemen in de replica, of juist een configuration-only versie maken waar geen echte data in te vinden is.

Prijs en beschikbaarheid
Salesforce Sandbox is als aanvullende optie beschikbaar voor gebruikers van de Enterprise Edition voor 20 euro per maand per bestaande gebruiker. Het is ook mogelijk om de configuration-only versie zonder data aan te schaffen. Salesforce Sandbox is onderdeel van Winter '06, dat waarschijnlijk later tijdens het vierde kwartaal van salesforce.com beschikbaar zal zijn.

(353 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over salesforce.com
Salesforce.com is markt- en technologieleider in on-demand customer relationship management (CRM). Met de Salesforce-familie aan on-demand applicaties kunnen klanten al hun sales-, support-, marketing- en partnerinformatie beheren en delen. Met Appforce, salesforce.coms on-demand platform, kunnen klanten de Salesforce-familie customiseren en integreren om tegemoet te komen aan hun eigen behoeftes, en snel nieuwe, krachtige applicaties ontwikkelen. Appforce-applicaties zijn beschikbaar via AppExchange, salesforce.com's on-demand service voor het delen van applicaties. Klanten hebben daarbij voordeel van salesforce.coms training, ondersteuning, consulting en best-practices.

Vanaf 31 oktober 2005 beheert salesforce.com de klantinformatie van circa 18.700 klanten en circa 351.000 betalende abonnees, waaronder klanten als Advanced Micro Devices (AMD), America Online (AOL), Automatic Data Processing (ADP), Avis/Budget Rent A Car (Cendant Rental Car Group), Dow Jones Newswires, Nokia, Polycom en SunTrust. Alle nog niet aangekondigde diensten of features waar in dit of andere persberichten en openbare verklaringen aan wordt gerefereerd, zijn momenteel nog niet beschikbaar en hoeven niet op tijd of helemaal niet te worden geleverd. Klanten die onze diensten aanschaffen moeten de aankoopbeslissing maken gebaseerd op de features die momenteel aanwezig zijn. Het hoofdkantoor van salesforce.com is gevestigd in San Francisco. Daarnaast heeft salesforce.com kantoren in Europa en Azië. Het bedrijf is genoteerd aan de New York Stock Exchange met het 'ticker' symbool 'CRM'. Bezoek voor meer informatie www.salesforce.com

Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Kim van Bokhoven van LEWIS Communicatie: Tel: +31 (0)40 235 46 00 Fax: +31 (0)40 235 46 01 E-mail: kimv@lewispr.com Website: http://www.lewispr.com

Voor overige informatie kunt u contact opnemen met Amanda Fennell, marketing manager bij salesforce.com EMEA: Tel: +44 870 351 5472
E-mail: afennell@salesforce.com Website: http://www.salesforce.com

LEWIS - Global Public Relations

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com