Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Flexibele service en consultancy doorslaggevend

Nederlandse spoorwegen kiest voor sitestat

Diemen, 13 december 2005 - Nederlandse Spoorwegen (NS) heeft voor Sitestat gekozen. De verkoop via internet wordt voor NS steeds belangrijker. NS heeft daarom behoefte aan scherpe analyse van het sitegebruik om daarmee de effectiviteit van de online activiteiten te verbeteren. Daarnaast zal NS gebruik maken van Nedstat consultancy voor de implementatie op locatie en zullen de betrokken NS-medewerkers training krijgen van Nedstat Academy om optimaal gebruik te leren maken van Sitestat. Bovendien zal Nedstat meer dan 30 specifiek op NS-wensen toegesneden rapporten leveren.

Naast de kwaliteit van Sitestat bleek de flexibele Nedstat service en consultancy van groot belang voor NS. "Onze online activiteiten worden steeds belangrijker. In het chipkaart tijdperk zal een substantieel deel van de verkopen via internet verlopen. Dan moet je wel weten aan welke knoppen je moet draaien," aldus Ingrid Thomassen, manager internet van NS. " We willen graag weten hoe onze klanten onze site gebruiken en wat we kunnen doen om zoveel mogelijk klanten tot het doen van online aankopen te verleiden. Daarnaast hebben we veel verschillende gebruikers. Wij hebben daarom behoefte aan een turn-key oplossing. Dat wil zeggen, begeleiding bij de implementatie van Sitestat en ondersteuning voor onze marketing mensen bij het juiste gebruik van de informatie. Daarnaast hebben wij specifieke wensen ten aanzien van rapporten. Nedstat kan dit allemaal flexibel en efficient leveren."

"De reiziger raadpleegt steeds vaker het internet en voor NS is het dus van groot belang om de online activiteiten continu te kunnen verbeteren," aldus Michael Kinsbergen, algemeen directeur van Nedstat. "Daarbij is een analytics product van belang maar vooral ook het juiste gebruik ervan. Wij kunnen daar met onze training en consultancy activiteiten een belangrijke rol bij spelen."

Over Nedstat

Nedstat is Europees marktleider in website analytics. De Nedstat producten en services stellen bedrijven en organisaties in staat het rendement van hun online communicatie en business te verbeteren. Doel is website analytics simpel, duidelijk en toegankelijk te maken. Service, state of the art technology, persoonlijke support en kwaliteit staan daarbij centraal.

Nedstat telt 125 medewerkers in Nederland, Belgie, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk.

Tot de klantenkring behoren gerenommeerde en wereldwijd opererende ondernemingen zoals Danone, Ernst & Young, ING, Marks & Spencer, Renault, Panasonic and Thomas Cook, alsmede diverse overheidsinstanties en non-profitorganisaties en sinds kort dus ook NS.

Noot voor de redactie,