VBO blij met branchebrede geschillencommissie
Vbo makelaars
DEN HAAG, 15 december 2005 - VBO Makelaar heeft vandaag vernomen dat de NVM en de LMV zijn
toegetreden tot de Geschillencommissie Makelaardij van de Stichting Geschillencommissies
voor consumentenzaken in Den Haag (SGC). VBO is blij dat de NVM en de LMV nu ook inzien
hoe belangrijk de Geschillencommissie Makelaardij is voor de makelaarsbranche én
de consument.
VBO Makelaar, de SGC en de Consumentenbond besloten, in samenwerking met de Vereniging
Eigen Huis, in juni van dit jaar tot de oprichting van het onafhankelijke instituut, de
Geschillencommissie Makelaardij. Met ingang van 1 januari 2006 kunnen klanten van
VBO-makelaars klachten tot een bedrag van 10.000 euro laagdrempelig, snel en goedkoop
laten behandelen door de Geschillencommissie Makelaardij.
VBO-voorzitter Joël van der Reijd reageert: 'Ik ben blij dat de NVM en de LMV in
navolging van de VBO nu ook hun weg naar de SGC hebben gevonden met een regeling die geen
wezenlijk verschil kent met die van de VBO. Een branchebrede geschillenregeling voor
makelaars is een aanwinst voor de consument. De regeling is snel, laagdrempelig en
goedkoop en voorkomt het gevoel dat de branche 'haar eigen stoep schoonveegt'. Ik
feliciteer mijn collega's graag met het behaalde resultaat.'