Ingezonden persbericht


woensdag 15 december 2005

----------
Deze week (week 50) in FEM Business:

Nederlandse toeleveranciers overleven wèl

In de auto-industrie vallen harde klappen. Hoe overleven Nederlandse toeleveranciers van Daimler, General Motors, Renault en andere autofabrikanten? Het antwoord is eigenlijk simpel. Overleven in de automotive kan alleen door keihard werken en voortdurende innovatie. In op het oog eenvoudige producten als een ruitenwisser, een open dakje of een kofferklep steekt heel veel - Nederlandse - kennis. Hoe bedrijven als DSM en Inalfa het hoofd boven water houden.

Unilever wil ook arme klanten
Een Braziliaanse supermarkt inspireerde topman Patrick Cescau tot het prediken van een revolutie. Het voedings- en verzorgingsmiddelenconcern wil nu naast zijn premium merken ook prijsbeukers op de markt brengen.

ABN Amro nog steeds niet geliefd
Wat moet de bank doen om de harten van beleggers te veroveren? Presteren. En dat is precies wat topman Rijkman Groenink onvoldoende heeft gedaan. Dixit Groenink. Maar volgend jaar wordt alles beter, belooft hij.

Crucell verslikt zich in eigen medicijn
De beurskoers van het Leidse biotechnologiebedrijf is de afgelopen twee jaar meer dan verdrievoudigd. Met de overname van het Zwitserse Berna wil het bedrijf daarvan profiteren. Maar Crucell betaalt teveel, vindt de markt.

meer informatie: Mike Ackermans 06 51 81 38 81

De business weekly FEM Business ordent wekelijks de relevant zakelijke, economische en financiële informatie. Naast het feitelijke nieuws ook oorzaken en gevolgen, achtergronden, heldere analyses en scherpe commentaren. De redactie schrijft over bedrijven, markten, sectoren en de mensen die erover beslissen. Deskundig en onafhankelijk. Naast het weekblad is er een goed bezochte website waarop de vaste abonnees toegang hebben tot het elektronische archief van FEM Business. Tevens verschijnt dagelijks FEM Business Update, de gratis dagelijkse E-nieuwsservice van FEM Business.

Meer informatie: 020 - 515 98 52 / 06-51813881