Barco


Victory Media Network (Dallas, USA) kent Barco contract toe van 18 miljoen USD voor LED displays in Victory Park

Meer dan 46,000 Barco LED modules zullen geïnstalleerd worden in zowel vaste als mobiele configuraties voor Hillwoods nieuwe Victory Park project in Dallas.

Sacramento, CA, 16 december 2005 Barco kondigt vandaag aan dat het werd geselecteerd door het in Dallas gevestigde Hillwood, een Perot Company®, en Hicks Holdings, een Tom Hicks Company, om ruim 46,000 OLITE 510 outdoor LED modules te leveren voor het nieuwe Victory Park project in downtown Dallas.

Elf individuele LED displays zullen worden gemaakt voor wat één van de grootste hoge-definitie outdoor media installaties ter wereld zal worden. De displays worden samengesteld in Victory Park, één van de belangrijkste stedelijke projectontwikkelingen in de Verenigde Staten. Het Victory Media Network zal twee vaste torendisplays van 6 x 6 meter omvatten, een digitaal portaal en acht mobiele LED walls van 4,5 x 8 meter (geïnstalleerd in twee groepen van vier panelen die naar elkaar gericht staan aan beide kanten van de 18 meter brede Victory Plaza.

De mobiele media displays zullen 2 boven elkaar op rails gemonteerd worden. Door gebruik te maken van het Barco Screen Movement System kunnen de panelen individueel gestuurd worden met videobeelden en surround geluid naar keuze, of ze kunnen aaneengesloten worden tot 9 x 15 meter HD schermen met ware 16:9 aspect ratios. Het hele project gebruikt vier miljoen individuele OLITE SMT (Surface Mount Technology) LEDs, elk met een capaciteit van 185 triljoen kleuren.

Victory Park opent in 2006 en zal het stadsleven in Dallas herdefiniëren met W Dallas Hotel & Residences, nieuwe en gevestigde handelszaken, klasserestaurants, moderne kantoorruimte en ook diverse ontspanningsruimtes, waaronder het American Airlines Center. In het openlucht Victory Plaza zullen de Barco LED walls de bezoekers voorzien van een interactieve mix van publiciteit, educatie, ontspanning en kunst. Ook zullen ze aan brand advertisers de mogelijkheid bieden om nieuwe boeiende omgevingen te creëren waarin de bezoekers volledig worden ondergedompeld.

De grootste uitdaging van het project was de nabijheid van de menigte zegt Steve Simard, Barcos Branding Market Manager voor de Media markt. Met een maximum kijkafstand van 18 meter en scherpe kijkhoeken, had Hillwood nood aan een technologie met de hoogste waargenomen resolutie en dat is de reden waarom de OLITE 510 werd geselecteerd. Binnen de fysieke beperkingen in de Plaza toonde de OLITE zich de beste voor resolutie op korte afstanden, vertelt Simard. Ook belangrijk is dat de OLITE aan dit project de nieuwste technologie geeft die niet verouderd zal zijn.

Vanuit een creatief standpunt gezien, geven de Barco LED walls de mogelijkheid om de bezoekers een echte meerwaarde te bieden. Jonas Woods, President van Hillwood Capital, gaf uitleg over het potentieel van de Plaza. We verwachten meer dan 17 miljoen bezoekers per jaar in de Victory Plaza en het Victory Media Network zal boeiende en aanstekelijke advertentie- en entertainmentboodschappen brengen om de mensen steeds opnieuw te doen terugkeren. We vergelijken onze inhoud met een lifestyle magazine: rijk aan culturele en artistieke informatie, maar we moeten het wel divers en fris houden. Daartoe zullen we educatieve programmas, informatie en digitale kunst van lokale en nationale artiesten vertonen, maar ook kunst uit lokale musea en galerijen in Dallas.

Voor het Victory Media Network zal de inhoud en planning ter plaatse beheerd worden, maar de hoge-definitie inhoud zal gecreëerd worden door externe agentschappen. Deze Plaza kan een podium zijn, zegt Woods, en een nieuw motief voor kunst, muziek en evenementen. Het geeft de creatieve agentschappen de mogelijkheid om tot het uiterste te gaan in dit nieuwe medium. Met de Barco walls heeft het Victory Media Network een echte wow factor. Het zal iets zijn dat de wereld nog nooit gezien heeft, iets dat de smaak en het gevoel van Dallas uitdraagt.

Barco levert gespecialiseerde visualisatieoplossingen die beantwoorden aan de behoeften van de Media & Entertainment markten. Barco telt namen als U2, Ferrari, Louis Vuitton, Madonna, Daimler Chrysler, Clearchannel Spectacolor en installaties voor Merrill Lynch, Kinepolis, China Film Group, Bank of America, Deutsche Bank, Reliant Park Stadium (VSA) en Miami Heat NBA tot zijn belangrijkste referenties.

Over Victory Park
Met haar locatie in het hart van Dallas is Victory Park één van de belangrijkste en meest vernieuwende stedelijke projectontwikkelingen. Victory Park creëert een nieuwe en stedelijke omgeving met een zorgvuldig gemaakte samenstelling van nieuwe en gevestigde handelszaken, degelijke restaurants, moderne kantoorruimte, opvallende residenties, hotels en bekende entertainmentplaatsen waaronder het American Airlines Center. Victory Park is eigendom van Hillwood, een Perot Company® en Hicks Holdings, LLC een bedrijf van Tom Hicks. Voor meer informatie over Victory Park, bezoek www.victorypark.com

Over Hillwood
Hillwood, een Perot Company® staat in de top van de commerciële vastgoedontwikkelaars in de Verenigde Staten. De projecten van het bedrijf omvatten faciliteiten voor 79 bedrijven vermeld op ofwel de Fortune 500, Global 500 of Forbes List of Top Private firms. Hillwood is het best gekend voor de ontwikkeling van het 69 km2 AllianceTexas project, gelegen 24 km noordwest van de DFW luchthaven, het $420 miljoen American Airlines Center en Victory district nabij downtown Dallas en het 8 km2 AllianceCalifornia project in San Bernardino.

Over Barco
Barco, een internationaal bedrijf met hoofdzetel in Kortrijk, België, levert visualisatie- en display-oplossingen voor professionele markten. Barco ontwerpt en ontwikkelt oplossingen voor grootschermvisualisatie, visualisatiesystemen voor levenskritische toepassingen en systemen voor visuele inspectie. Barco is wereldwijd actief en heeft eigen vestigingen voor Sales & Marketing, Customer Support, Onderzoek & Ontwikkeling en Productie in Europa, Noord-Amerika en Asia Pacific. Barco is genoteerd op Euronext Brussel en maakt deel uit van de Next 150-index (Euronext: BAR; Reuters: BARBt.BR; Bloomberg: BAR BB).

© Copyright 2005 Barco Mag enkel door de professionele pers gereproduceerd worden

Contacts

JP Tanghe
President Corporate Communication & Investors Relations Barco nv

Phone:+32 56 26 23 22
Fax:+32 56 26 22 62
jp.tanghe@barco.com