Barco
Victory Media Network (Dallas, USA) kent Barco contract
toe van 18 miljoen USD voor LED displays in Victory Park
Meer dan 46,000 Barco LED modules zullen geïnstalleerd worden in zowel
vaste als mobiele configuraties voor Hillwoods nieuwe Victory Park
project in Dallas.
Sacramento, CA, 16 december 2005 Barco kondigt vandaag aan dat het
werd geselecteerd door het in Dallas gevestigde Hillwood, een Perot
Company®, en Hicks Holdings, een Tom Hicks Company, om ruim 46,000
OLITE 510 outdoor LED modules te leveren voor het nieuwe Victory Park
project in downtown Dallas.
Elf individuele LED displays zullen worden gemaakt voor wat één van de
grootste hoge-definitie outdoor media installaties ter wereld zal
worden. De displays worden samengesteld in Victory Park, één van de
belangrijkste stedelijke projectontwikkelingen in de Verenigde Staten.
Het Victory Media Network zal twee vaste torendisplays van 6 x 6 meter
omvatten, een digitaal portaal en acht mobiele LED walls van 4,5 x 8
meter (geïnstalleerd in twee groepen van vier panelen die naar elkaar
gericht staan aan beide kanten van de 18 meter brede Victory Plaza.
De mobiele media displays zullen 2 boven elkaar op rails gemonteerd
worden. Door gebruik te maken van het Barco Screen Movement System
kunnen de panelen individueel gestuurd worden met videobeelden en
surround geluid naar keuze, of ze kunnen aaneengesloten worden tot 9 x
15 meter HD schermen met ware 16:9 aspect ratios. Het hele project
gebruikt vier miljoen individuele OLITE SMT (Surface Mount Technology)
LEDs, elk met een capaciteit van 185 triljoen kleuren.
Victory Park opent in 2006 en zal het stadsleven in Dallas
herdefiniëren met W Dallas Hotel & Residences, nieuwe en gevestigde
handelszaken, klasserestaurants, moderne kantoorruimte en ook diverse
ontspanningsruimtes, waaronder het American Airlines Center. In het
openlucht Victory Plaza zullen de Barco LED walls de bezoekers
voorzien van een interactieve mix van publiciteit, educatie,
ontspanning en kunst. Ook zullen ze aan brand advertisers de
mogelijkheid bieden om nieuwe boeiende omgevingen te creëren waarin de
bezoekers volledig worden ondergedompeld.
De grootste uitdaging van het project was de nabijheid van de menigte
zegt Steve Simard, Barcos Branding Market Manager voor de Media markt.
Met een maximum kijkafstand van 18 meter en scherpe kijkhoeken, had
Hillwood nood aan een technologie met de hoogste waargenomen resolutie
en dat is de reden waarom de OLITE 510 werd geselecteerd. Binnen de
fysieke beperkingen in de Plaza toonde de OLITE zich de beste voor
resolutie op korte afstanden, vertelt Simard. Ook belangrijk is dat de
OLITE aan dit project de nieuwste technologie geeft die niet verouderd
zal zijn.
Vanuit een creatief standpunt gezien, geven de Barco LED walls de
mogelijkheid om de bezoekers een echte meerwaarde te bieden. Jonas
Woods, President van Hillwood Capital, gaf uitleg over het potentieel
van de Plaza. We verwachten meer dan 17 miljoen bezoekers per jaar in
de Victory Plaza en het Victory Media Network zal boeiende en
aanstekelijke advertentie- en entertainmentboodschappen brengen om de
mensen steeds opnieuw te doen terugkeren. We vergelijken onze inhoud
met een lifestyle magazine: rijk aan culturele en artistieke
informatie, maar we moeten het wel divers en fris houden. Daartoe
zullen we educatieve programmas, informatie en digitale kunst van
lokale en nationale artiesten vertonen, maar ook kunst uit lokale
musea en galerijen in Dallas.
Voor het Victory Media Network zal de inhoud en planning ter plaatse
beheerd worden, maar de hoge-definitie inhoud zal gecreëerd worden
door externe agentschappen. Deze Plaza kan een podium zijn, zegt
Woods, en een nieuw motief voor kunst, muziek en evenementen. Het
geeft de creatieve agentschappen de mogelijkheid om tot het uiterste
te gaan in dit nieuwe medium. Met de Barco walls heeft het Victory
Media Network een echte wow factor. Het zal iets zijn dat de wereld
nog nooit gezien heeft, iets dat de smaak en het gevoel van Dallas
uitdraagt.
Barco levert gespecialiseerde visualisatieoplossingen die beantwoorden
aan de behoeften van de Media & Entertainment markten. Barco telt
namen als U2, Ferrari, Louis Vuitton, Madonna, Daimler Chrysler,
Clearchannel Spectacolor en installaties voor Merrill Lynch,
Kinepolis, China Film Group, Bank of America, Deutsche Bank, Reliant
Park Stadium (VSA) en Miami Heat NBA tot zijn belangrijkste
referenties.
Over Victory Park
Met haar locatie in het hart van Dallas is Victory Park één van de
belangrijkste en meest vernieuwende stedelijke projectontwikkelingen.
Victory Park creëert een nieuwe en stedelijke omgeving met een
zorgvuldig gemaakte samenstelling van nieuwe en gevestigde
handelszaken, degelijke restaurants, moderne kantoorruimte, opvallende
residenties, hotels en bekende entertainmentplaatsen waaronder het
American Airlines Center. Victory Park is eigendom van Hillwood, een
Perot Company® en Hicks Holdings, LLC een bedrijf van Tom Hicks. Voor
meer informatie over Victory Park, bezoek www.victorypark.com
Over Hillwood
Hillwood, een Perot Company® staat in de top van de commerciële
vastgoedontwikkelaars in de Verenigde Staten. De projecten van het
bedrijf omvatten faciliteiten voor 79 bedrijven vermeld op ofwel de
Fortune 500, Global 500 of Forbes List of Top Private firms. Hillwood
is het best gekend voor de ontwikkeling van het 69 km2 AllianceTexas
project, gelegen 24 km noordwest van de DFW luchthaven, het $420
miljoen American Airlines Center en Victory district nabij downtown
Dallas en het 8 km2 AllianceCalifornia project in San Bernardino.
Over Barco
Barco, een internationaal bedrijf met hoofdzetel in Kortrijk, België,
levert visualisatie- en display-oplossingen voor professionele
markten. Barco ontwerpt en ontwikkelt oplossingen voor
grootschermvisualisatie, visualisatiesystemen voor levenskritische
toepassingen en systemen voor visuele inspectie. Barco is wereldwijd
actief en heeft eigen vestigingen voor Sales & Marketing, Customer
Support, Onderzoek & Ontwikkeling en Productie in Europa,
Noord-Amerika en Asia Pacific. Barco is genoteerd op Euronext Brussel
en maakt deel uit van de Next 150-index (Euronext: BAR; Reuters:
BARBt.BR; Bloomberg: BAR BB).
© Copyright 2005 Barco Mag enkel door de professionele pers
gereproduceerd worden
Contacts
JP Tanghe
President Corporate Communication & Investors Relations
Barco nv
Phone:+32 56 26 23 22
Fax:+32 56 26 22 62
jp.tanghe@barco.com