Strategische alliantie Erasmus Universiteit Rotterdam en Universiteit Leiden
voor bedrijfswetenschappen
De colleges van bestuur van de Universiteit Leiden en de Erasmus
Universiteit Rotterdam zijn vrijdag 16 december 2005 een strategische
alliantie aangegaan op het gebied van onderzoek en onderwijs in
bedrijfswetenschappen. De alliantie gaat in op 1 januari 2006. Beide
universiteiten gaan samenwerken om hun wederzijdse sterke punten en
expertise in te zetten om meer kansen te scheppen voor studenten
bedrijfswetenschappen.
Leiden heeft een breed aanbod van faculteiten en kan bogen op een
lange traditie van een uitstekend wetenschappelijk onderzoek op het
gebied van de natuurwetenschappen, geneeskunde, rechten, letteren en
sociale en gedragswetenschappen.
"RSM Erasmus University heeft een uitstekende reputatie op het gebied
van bedrijfskunde-onderwijs," aldus Willem te Beest, vice-voorzitter
van het college van bestuur van de Universiteit Leiden. "Gegeven onze
kracht als meer traditionele universiteit, zal de verbintenis de
competenties van beide universiteiten maximaal benutten. Daar
profiteren ook de huidige en toekomstige studenten van de twee
universiteiten van."
RSM Erasmus University is de grootste business school in Nederland en
staat consequent hoog genoteerd bij de toonaangevende business schools
in Europa. De Rotterdamse instelling staat international bekend om de
kwaliteit van zijn onderzoek en onderwijs op alle terreinen van
bedrijfskunde-programmaâs.
De samenwerking houdt ook de transfer in van de Leidse fulltime en
parttime executive MBA studenten naar de programmaâs van RSM in. De
studenten stromen in in de RSM MBA class vanaf 1 januari 2006 en
krijgen een RSM kwalificatie bij voltooiing van het programma. De
nabijheid van beide universiteiten zal in dit verband geen problemen
opleveren.
"Dankzij deze overeenkomst kunnen beide universiteiten van elkaars
expertise profiteren," aldus de decaan van RSM Erasmus University, Han
van Dissel. "Het biedt mogelijkheden om nieuwe masterprogrammaâs te
ontwikkelen voor de internationale markt."
Erasmus Universiteit Rotterdam