Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen


15-12-2005: Ivo Brautigam Director Destination Sales & Marketing NBTC

Op 1 januari 2006 treedt Ivo Brautigam (45) in dienst als Director Destination Sales & Marketing bij het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC). Brautigam is in deze functie verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van de Destination Sales & Marketing (DS&M) strategie voor alle NBTC klanten. Zijn portefeuille omvat o.a. het management van de corporate DS&M projecten en de effectmeting van alle wereldwijd uitgevoerde DS&M projecten.

"De komst van Brautigam past in de lijn van het NBTC om meer nadruk te leggen op de inzet van integrale wereldwijde marketingcampagnes in combinatie met eBusiness ", aldus Hans van Driem, Algemeen Directeur. "Voor steden, airports en landen wordt destinatie sales en marketing gericht op de toeristische en zakelijke reiziger van steeds groter belang. De expertise van Brautigam creëert een nog grotere toegevoegde waarde van de NBTC diensten voor haar stakeholders." Brautigam was hiervoor acht jaar werkzaam bij Amsterdam Airport Schiphol als Senior Manager Marketing en Senior Manager eBusiness. Daarvoor was hij werkzaam bij diverse werkgevers op het gebied van communicatie en public relations, waaronder bij de STER en Van Luyken PR & PA Consultants. Zijn carrière is hij begonnen als Manager Public Relations bij Amsterdam Mariott Hotel.