Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen
15-12-2005: Ivo Brautigam Director Destination Sales & Marketing NBTC
Op 1 januari 2006 treedt Ivo Brautigam (45) in dienst als Director
Destination Sales & Marketing bij het Nederlands Bureau voor Toerisme
& Congressen (NBTC). Brautigam is in deze functie verantwoordelijk
voor de ontwikkeling en implementatie van de Destination Sales &
Marketing (DS&M) strategie voor alle NBTC klanten. Zijn portefeuille
omvat o.a. het management van de corporate DS&M projecten en de
effectmeting van alle wereldwijd uitgevoerde DS&M projecten.
"De komst van Brautigam past in de lijn van het NBTC om meer nadruk te
leggen op de inzet van integrale wereldwijde marketingcampagnes in
combinatie met eBusiness ", aldus Hans van Driem, Algemeen Directeur.
"Voor steden, airports en landen wordt destinatie sales en marketing
gericht op de toeristische en zakelijke reiziger van steeds groter
belang. De expertise van Brautigam creëert een nog grotere toegevoegde
waarde van de NBTC diensten voor haar stakeholders."
Brautigam was hiervoor acht jaar werkzaam bij Amsterdam Airport
Schiphol als Senior Manager Marketing en Senior Manager eBusiness.
Daarvoor was hij werkzaam bij diverse werkgevers op het gebied van
communicatie en public relations, waaronder bij de STER en Van Luyken
PR & PA Consultants. Zijn carrière is hij begonnen als Manager Public
Relations bij Amsterdam Mariott Hotel.