Cap Gemini Nederland



Capgemini ontvangt 2 SAP Awards

Op donderdag 15 december 2005 heeft SAP Nederland de jaarlijkse SAP Partner Awards uitgereikt.

Publicatiedatum 16 December 2005

Er zijn er zes awards verdeeld. Capgemini Nederland heeft de twee belangrijkste daarvan binnengesleept.

Als eerste de Best Teaming Partner Award 2005, de Award die iedere partij graag zou willen hebben. Marinus ter Laak, Sales Director van SAP Nederland: "Dit is door goede samenwerking, waaronder ook escalaties waarin we samen tot zeer goede resultaten zijn gekomen". Een uitstekende onderstreping van onze Collaborative Business Experience!

De tweede gewonnen Award is een hele ook een hele prestigieuze, de SAP Innovation Award 2005. We hebben ons RFID Experience Center bij Vanderlande Industries ingebracht en dat werd mede door een "goede samenwerking met meerdere partijen en het zeer innovatieve karakter" de winnaar. SAP vindt dit zo belangrijk dat zij hierover speciaal een persbericht naar de markt stuurt:

Capgemini heeft de SAP Innovation Award in ontvangst genomen. Capgemini, partner van SAP, kreeg de prijs voor de inrichting van het RFID Experience Center van Vanderlande Industries. Het centrum is een demonstratie- en testomgeving waar de logistieke `cross-dock' operatie volledig wordt gestuurd met behulp van RFID (Radio Frequency IDentification). Klanten kunnen hier in een realistische omgeving zien wat de echte mogelijkheden zijn van RFID, inclusief de integratie met het SAP platform. SAP Nederland reikt de SAP Innovation Award jaarlijks uit aan de partner die zich onderscheidt door creativiteit en innovatief vermogen bij de ontwikkeling van oplossingen op basis van SAP technologie. De beoordeling en toekenning van de SAP Innovation Award wordt uitgevoerd door SAP klanten - onder andere vertegenwoordigd door de VNSG (Vereniging Nederlandse SAP Gebruikers)
- en door SAP specialisten.

Deze full scale logistieke RFID-oplossing is het eerste voorbeeld in Nederland van deze toepassing en is uniek in schaal en complexiteit van de omgeving. Het initiatief is erop gericht de mogelijkheden van RFID in relatie tot de software van SAP uit te dragen. En met succes, want de vraag naar demonstraties op dit gebied is groot. Gemiddeld bezoeken drie klanten per week het centrum. Voor hen is het extra belangrijk dat Capgemini op basis van jarenlange ervaring een businesscasemodel heeft gebouwd. Hiermee krijgen de klanten doorgerekend wat de invoering van RFID, aansluiting op het SAP systeem en mechanisering van het logistieke centrum voor hen betekent.