Ingezonden persbericht


P E R S B E R I C H T

Nederlanders en Belgen dit weekend massaal op stedentrip door unieke actie

40.000 mensen onwetend over prijs voor hotelovernachting

. Gasten bepalen dit weekend zelf de prijs van de hotelkamer

. Laatste kamers op zondag nog in de aanbieding

. Geen addertjes onder het gras
Hilversum, 15 december 2005 - Veel Nederlanders en Belgen gaan komend weekend op stedentrip: de laatste kerstinkopen doen in een andere stad, musea bezoeken en lekker slenteren. Ze profiteren van de unieke actie van NH Hoteles: De hotelketen doet dit weekend alle 20.000 hotelkamers in de verhuur. De gasten mogen zelf bepalen wat de hotelovernachting hen waard is en wat ze bij het uitchecken betalen. En nee, het verwachte addertje onder het gras is er niet. De Nederlandse en Belgische hotels van NH Hoteles krijgen dit weekend bijna 40.000 gasten te logeren. Populaire hotels als NH Barbizon Palace, NH Amsterdam Centre, NH Grand Hotel Krasnapolsky in Amsterdam, NH Zandvoort, NH Maastricht, het Belgische NH Gent en de hotels in Brussel waren als eerste volgeboekt. Maar ook de andere hotels gingen heel snel. Diana van Roest, Marketing Director NH Hoteles Nederland en België: "De grote hoeveelheid boekingen is overweldigend. We zijn erg tevreden over deze actie. Gasten reageren ook positief, zij vinden het geweldig dat NH met deze actie komt. Hopelijk zijn ze ook tevreden over de hotels en komen ze vaker terug naar NH. Er zijn overigens nog hotelkamers vrij, voornamelijk in de nacht van zondag op maandag." De laatste kamers zijn te reserveren via de website www.nh-hotels.nl.

De unieke campagne van NH Hoteles bestaat uit een nacht slapen in één van de 37 Nederlandse en Belgische hotels van NH Hoteles en de gast bepaalt zelf wat hij er voor wil betalen. De hotelketen doet in het weekend van 16, 17 en 18 december 20.000 hotelkamers in de verhuur. Via een actiebutton op de website www.nh-hotels.nl zijn de hotelkamers sinds dinsdag 22 november 12.00 uur te reserveren.

Een proefmonstertje van een comfortabele hotelkamer meegeven, gaat immers niet. NH Hoteles wil met deze try out 40.000 mensen laten kennis maken met hun hotels, kwaliteit en service. In het driedaagse weekend kunnen gasten één nacht bij NH slapen, met de volgende ochtend een ontbijt voor twee personen. Bij het uitchecken betaalt de klant wat hij deze overnachting waard vond. Dat kan het volledige bedrag zijn, een gedeelte van de volle prijs of misschien wel meer. De klant bepaalt de prijs. En nee, er zitten geen addertjes onder het gras. NH wil met deze ludieke actie graag dat u kennismaakt met NH Hoteles.

Over NH Hoteles
NH Hoteles bezit 250 hotels met 40.000 kamers in negentien landen in Europa, Latijns-Amerika en Afrika. En NH Hoteles heeft momenteel 25 projecten in aanbouw. Daarmee komt de totale capaciteit op bijna 44.000 kamers.

NH Hoteles onderscheidt zich door de hoge kwaliteit, zowel op het gebied van service als faciliteiten, met een zorgvuldig doordachte inrichting, die aan alle smaken tegemoetkomt, uniform is en de bezoekers op hun gemak stelt. De hotels van NH Hoteles bieden de meest geavanceerde technologieën, die klanten helpen bij alle vormen van communicatie, werk en ontspanning.

De restaurants vormen een andere prioriteit en bieden het neusje van de zalm als het om eten gaat. De prestigieuze restauranteigenaar Ferran Adrià, van het El Bulli restaurant, is een samenwerkingsverband aangegaan met NH Hoteles, wat heeft geleid tot nieuwe concepten zoals 'Fast Good' en 'Nhube', waarbij gezocht wordt naar nieuwe mogelijkheden binnen de hotelsector om eten en ontspanning te combineren voor de gasten van de keten. Samen met El Bulli dat drie Michelin-sterren heeft, beschikken de NH restaurants over elf Michelin-sterren.

De NH Hoteles Groep heeft een beursnotering in Madrid (in de exclusieve Ibex 35 Index) en Amsterdam (in Euronext). Daarnaast is NH Hoteles lid van de Stoxx Europe 600, waartoe de beste Europese bedrijven behoren en is het opgenomen in de prestigieuze Morgan Stanley Capital International (MSCI) securities beleggersindex.

///


Noot voor de redactie,