Op maandag 19 december, aanvang 20.00 uur, vindt de openbare
vergadering van de gemeenteraad plaats in de raadzaal van het
gemeentehuis. De volgende onderwerpen worden onder andere besproken:
1. Opening.
2. Vaststelling agenda.
3. Spreekrecht burgers.
4. Vaststelling besluitenlijst raadsvergadering d.d 21
november 2005.
5. Lijst van ingekomen stukken.
6. Vaststelling van het raadsbesluit inzake de aanbeveling tot
benoeming van de nieuwe burgemeester.
HAMERSTUKKEN
DISCUSSIESTUKKEN
7. Ja. Voorstel tot wijziging van diverse gemeentelijke
belastingverordeningen.
8. Ja. Vaststellen subsidieprogramma 2006.
9. Ja. Eindejaarsverwachting.
10. Benoeming van bestuursleden voor de Stichting primair
openbaar Liemers onderwijs.
11. Ja. Vorming Brede welzijnsinstelling Mikado
12. Ja. Instemmen met de gewijzigde samenwerkingsovereenkomst
inzake rekenkamercommissie met de gemeenten Rijnwaarden
en Doesburg.
13. Begrotingswijzigingen.
14. Mededelingen. Afdoening gestelde vragen in
raadsvergaderingen (er zijn geen vragen in behandeling).
15. Rondvraag.
16. Burgerrondvraag.(Zaken die niet aan de orde zijn geweest).
17. Sluiting.
N.B. Spreekrecht burgers Aan het begin van iedere vergadering is een
half uur ingeruimd voor "spreekrecht" voor de burger(s) over
onderwerpen die op de agenda staan vermeld en die zijn aangeduid met
(Ja). Wie daarvan gebruik wil maken, krijgt gedurende vijf minuten de
gelegenheid dit te doen. Binnen de 30 minuten kunnen dus 6 mensen vijf
minuten het woord voeren; mocht het zo zijn, dat er meer "insprekers"
zijn, dan wordt de beschikbare tijd eerlijk verdeeld. Na de officiële
rondvraag van de vergadering kunt u inspreken over een onderwerp dat
niet op de agenda staat.
De begrotingswijzigingen liggen voor belangstellenden ter inzage en
zijn verkrijgbaar bij de afdeling Publiekszaken. De agenda en
bijbehorende stukken liggen ter inzage bij de receptie van het
gemeentehuis.
Op dinsdag13 december 2005, aanvang 19.30 uur, vindt de openbare
vergadering van de commissie Ruimte en Veiligheid plaats in de
raadzaal van het gemeentehuis.
De volgende onderwerpen worden onder andere besproken:
* Dekkingsplan brandweer (geen bijgevoegd stuk, toelichting door
brandweercommandant dhr. P. Joosten tijdens vergadering)
* Eindrapportage projectgroep Regiorailstation Westervoort (wordt
separaat verzonden)
* Ontwikkelingen stort (inleiding mw. Wobma is reeds toegezonden)
* Mileubeleidsplan Gemeente Westervoort 2006-2010
* 8e partiële herziening bestemmingsplan De Ganzenpoel (Die
Denweide)
* Wijziging afvalstoffenverordening
* Voorbereidingskrediet voor de herontwikkeling van vier vrijkomende
scholenlocaties
De agenda en bijbehorende stukken liggen ter inzage bij de receptie
van het gemeentehuis.
Gemeente Westervoort