Ingezonden persbericht


Online marketing portal Admanager.nl breidt uit

Naarden, 18 december 2005

De online marketing portal Admanager.nl breidt verder uit met een team van columnisten en een verbreding van de nieuwsvoorziening. De site heeft een nieuwe layout gekregen en een groot aantal personen uit de online marketing branche hebben hun medewerking toegezegd om Admanager.nl te voorzien van een persoonlijk tintje. In 4 jaar is Admanager.nl uitgegroeid tot het centrale informatiepunt inzake online marketing. Met een overzicht van tarieven, doelgroep beschrijvingen en statistieken van ruim 1000 Nederlandse sites en de uitgebreide nieuwsvoorziening wordt de marketeer wegwijs gemaakt op het Internet.

Admanager.nl op de retro-toer
Nederland is onderhand verslaafd aan het webloggen. Ook de marketing publishers zijn overgeschakeld naar deze vorm van nieuwsvoorziening. Admanager kiest echter een retro-koers door het aantrekken van een twintigtal columnisten, die regelmatig dieper zullen ingaan op marktontwikkelingen en online advertising trends. Deze week zullen o.a. Jigal Schrijver (HotSMS), Wilfred Romijn (Tijdbeursmedia), Marloes Wardenier (TradeDoubler) en David Brinks (Hard-c) een column verzorgen. In de komende weken zal het team van columnisten aan de bezoekers worden voorgesteld. Onder de columnisten bevinden zich diverse zeer verrassende namen.

Admanager.nl en Mobile-Marketing.nl in een nieuw jasje Admanager.nl is reeds 4 jaar een vaste waarde in de online marketing branche. Tijd voor een nieuw fris jasje, waarbij ook Mobile-Marketing.nl niet is vergeten. Beide sites zijn met elkaar geintegreerd. De nieuwe vormgeving werd gerealiseerd door online ontwerpbureau EZZO. De techniek werd ingevuld door Eureka Internet Diensten. De nieuwe site is gefocust op interactiviteit. Bezoekers kunnen reageren op nieuwsberichten, elke dag nieuwe columns en site-eigenaren kunnen zelf hun websites onder de aandacht van adverteerders brengen.

Site-eigenaren op de voorgrond
In tegenstelling tot vele andere initiatieven op het gebied van advertentie-veilingen, biedt Admanager.nl elke site-eigenaar de mogelijkheid om zijn of haar site aan te melden zonder kosten. Vermelding op de site is gratis en ook een commissie wordt niet in rekening gebracht. Steven Pieneman, directeur van Admanager.nl:"Websites die niet aangesloten zijn bij de grote en bekende bannernetwerken worden dikwijls overgeslagen bij de online marketing strategie van adverteerders". "Echter er zijn zeer veel sites die een zeer interessante doelgroep bereiken en waar geadverteerd kan worden tegen een veel lager tarief dan gangbaar is in de markt."

Online adverteren blijft achter
Met deze verdere uitbreiding van de portal zet Admanager.nl haar beleid voort om online marketing in Nederland verder onder de aandacht te brengen van adverteerders. De bestedingen aan online marketing stijgen door het grote aantal nieuwe technieken en toepassingen zoals rss en weblogs. Online marketing zit in de lift, echter veel adverteerders weten nog niet wat precies mogelijk is en op welke wijze zij instrumenten het meest effectief kunnen inzetten. Steven Pieneman: "Dat het adverteren op het Internet zo achterblijft ligt voor een belangrijk gedeelte aan een stuk onwetendheid en een gebrek aan vernieuwing". "Adverteren via het Internet is in de meeste gevallen een stuk beter meetbaar en goedkoper." "Admanager.nl zal zich dan ook blijven toeleggen op de promotie van het Internet als advertentiekanaal", aldus Pieneman.

Over Admanager.nl
Admanager.nl, opgericht in juni 2001, is uitgegroeid tot het centrale informatiepunt voor online marketing en in het bijzonder online advertising. Binnen korte tijd hebben zich een groot aantal partijen zich aangesloten bij Admanager.nl, waardoor een uniek aanbod van informatie is ontstaan omtrent online advertising, e-mail marketing, affiliate marketing en searchengine optimalisatie.

Admanager.nl is een initiatief van zelfstandig online marketing adviseur Steven Pieneman.