Ingezonden persbericht


P E R S B E R I C H T

Recordbezoek aan digitaal Studie Keuze Programma

Amsterdam, 7 december 2005 - Sinds de recente uitbreiding is het Studie Keuze Programma in de maanden september, oktober en november maar liefst 930.000 keer geraadpleegd, waarbij 41.584 brochures zijn aangevraagd. Dit landelijke digitale informatiesysteem voor studiekeuze heeft gegevens van alle mbo-, bachelor- en masteropleidingen in Nederland gevat in een volledig en objectief zoekprogramma, waarin ook de zogenaamde SKI-gegevens van de overheid zijn opgenomen (met kwaliteitsoordelen). Het Studie Keuze Programma heeft een eigen redactie, bestaat sinds 1995 en wordt op jaarbasis door 1,8 miljoen mensen gebruikt als belangrijk(st)e bron voor objectieve studiekeuze-informatie. Daarmee is het veruit het meest gebruikte digitale systeem voor studiekeuze. Het Studie Keuze Programma draait onder andere op Schoolweb.nl, Sum.nl en Carp.nl

Aromedia

Aromedia is uitgever van de merken B-Zik, TKMST, Sum en Carp. Deze merken omvatten onder andere tijdschriften, gidsen, agenda's, websites en cd-rom's. Tevens organiseert Aromedia elk jaar Studie Beurs en doet ze met de TKMST Monitor onderzoek onder ruim 31.000 scholieren en studenten. Alle producten van Aromedia worden gemaakt ter ondersteuning van scholieren, studenten en professionals, in de leeftijd van 11 tot 38 jaar, bij het maken van belangrijke keuzes op het gebied van studie, werk en leven.

­­­­­­­#####



Ingezonden persbericht