Persbericht Partnership Foundation - 19 december 2005

Snelst groeiend straatkinderproject dankzij bedrijfsmatige aanpak

Een groep mensen met een achtergrond in het bedrijfsleven toont aan dat door een zakelijke aanpak lang bestaande sociale problemen succesvol kunnen worden bestreden.

In Calcutta, India, zijn in drie jaar tijd door Partnership Foundation ruim 550 straatkinderen geholpen met onderdak, voeding, kleding, medische zorg, onderwijs en reïntegratie. In 2007 zal dit aantal zijn uitgegroeid naar 1000, in 2018 tot 10.000. Gekozen is voor een bedrijfsmatige aanpak. De belangrijkste elementen daarvan: De voormalige straatkinderen wonen nu permanent in drie reguliere scholen.

Locatie 4 opent nog in december 2005, locatie 5 in april 2006. De ontwikkelde formule wordt uitgerold naar andere steden in India. Lage kosten doordat PF in Nederland geen medewerkers in dienst heeft. Resultaatgericht werken, efficiënt organiseren. Heldere rapportages met behulp van een standaard rapportagesysteem. Deloitte is auditor in India en één van de sponsors in Nederland.

De nieuwe website www.partnershipfoundation.nl is pro bono ontwikkeld door Ogilvy Group, en geeft naast heldere informatie ook prachtig beeldmateriaal van het leven op straat in Calcutta en van de kinderen in het project.

Op de site zijn ook radiocommercials te horen die momenteel worden uitgezonden door BNR Nieuwsradio en Radio 10 Gold van Talpa. De spots zijn ondermeer ingesproken door Paul Rosenmöller en Gerlach Cerfontaine, beide lid van het comité van aanbeveling van PF.

Driebergen, 19 december 2005
Partnership Foundation
Ferd van Koolwijk, oprichter en voorzitter
Bosstraat 145
3971 XD Driebergen
M 06 51 31 56 43
T 0343 53 88 11
info@partnershipfoundation.nl
www.partnershipfoundation.nl


---- --