Rabobank nederland

Rabobank introduceert TV Bankieren
Innovatie maakt klantcontact via directe kanalen persoonlijker

Rabobank, de Dichtbijbank met meer dan 3.000 contactpunten en meer dan 4,5 miljoen persoonlijke adviesgesprekken per jaar, introduceert als eerste Nederlandse bank TV bankieren: bankieren met de afstandbediening van de TV. Tijdens een persbijeenkomst in MediaPlaza te Utrecht heeft de Rabobank dat vandaag 19 december gepresenteerd. De toepassing zal vanaf januari 2006 voor klanten van de bank beschikbaar zijn. In steeds meer huishoudens staat een intelligente setopbox (voor digitale TV), Windows media center of PCzapper. Hiermee kan de klant zeer eenvoudig gebruikmaken van multimedia op de televisie: foto's en video's kijken, muziek en radio luisteren, TV-programma's pauzeren, opnemen en direct kijken. En nu dus nu ook TV bankieren vanuit de luie stoel.

'Naast het Internetbankieren maken we op een innovatieve manier gebruik van de integrale inzet van TV (video) op Internet', aldus Piet van Schijndel, lid van de raad van bestuur van Rabobank Nederland. 'Als de Dichtbijbank van Nederland innoveert de Rabobank met name op dit gebied om contacten met de klant persoonlijker te maken. Daarom maakt de Rabobank nu gebruik van TV: tv (video) op Internet voor informatie, advies en serviceverlening. We denken hiermee invulling te geven aan onze persoonlijke dienstverlening en een bijdrage te leveren als de toonaangevende bank van Nederland.' Op de site van de Rabobank zijn interactieve video's te zien die informatie geven middels een gesproken dialoog over hypotheken, zorgverzekering, levensloopregeling en het starten van een bedrijf. Binnenkort wordt deze site vernieuwd, daarin zal het gebruik van video een nog grotere rol krijgen. Na succesvolle test tijdens de Tour de France en Rabo Trophy met meer dan 1 miljoen bekeken video's en 100.000 bekeken demonstraties internetbankieren komt de Rabobank nu met Rabobank televisie, zoals Rabobank BeleggersTv en het interactief informeren van bezoekers op de site.

Een andere innovatie ontwikkeling is CommunityTV. Dit zijn interactieve TV platforms in lokale gemeenschappen. Op zo'n platform is interactieve videocommunicatie mogelijk met de Rabobank Adviseur. Videocommunicatie tussen de adviseur en klant via webcam, 'teleportatie' en videocontact met het servicecentrum. Ook starten er tests van videocommunicatie met de dokter, notaris of met andere inwoners. Inwoners kunnen zelf video's plaatsen van bijvoorbeeld de sportprestaties, optredens van een lokaal popidool, carnaval, gemeentezaken zoals eenrichtingsverkeer en voorlichting. De inwoners kunnen reageren op de video's. Momenteel doet de Rabobank een proef met Community TV in Nuenen in samenwerking met Philips, Achmea, Innoventia en het MKB.

Al deze initiatieven zijn mogelijk omdat klanten massaal gebruik maken van het Internet en de telefoon voor het overboeken, sparen, beleggen en opnemen van geld. De Rabobank is hiermee nog steeds de grootste internetbank van Europa: meer dan 2,6 miljoen klanten bankieren via internet, mobiel of telefoon. De meeste gebruiken het wekelijks of vaker. Ook gebruikt men in toenemende mate het Internet en de telefoon voor informatie en advies maar ook voor het direct kopen van financiële producten zoals spaarrekeningen, verzekeringen en leningen.

Via de onderstaande links kunt u demo's bekijken van de diverse toepassingen:

TV op internet, kijk op:
www.rabobank.nl

Community TV
www.onsnet.tv

Foto's:
Foto TV op internet Homepage
hugin.info/133178/R/1026431/163478.png

Foto TV op internet Hypotheek
hugin.info/133178/R/1026432/163479.jpg

Foto TV op Internet Levensloop
hugin.info/133178/R/1026434/163480.jpg