Rabobank nederland
Rabobank introduceert TV Bankieren
Innovatie maakt klantcontact via directe kanalen persoonlijker
Rabobank, de Dichtbijbank met meer dan 3.000 contactpunten en meer dan 4,5 miljoen
persoonlijke adviesgesprekken per jaar, introduceert als eerste Nederlandse bank TV
bankieren: bankieren met de afstandbediening van de TV. Tijdens een persbijeenkomst in
MediaPlaza te Utrecht heeft de Rabobank dat vandaag 19 december gepresenteerd. De
toepassing zal vanaf januari 2006 voor klanten van de bank beschikbaar zijn. In steeds
meer huishoudens staat een intelligente setopbox (voor digitale TV), Windows media center
of PCzapper. Hiermee kan de klant zeer eenvoudig gebruikmaken van multimedia op de
televisie: foto's en video's kijken, muziek en radio luisteren, TV-programma's pauzeren,
opnemen en direct kijken. En nu dus nu ook TV bankieren vanuit de luie stoel.
'Naast het Internetbankieren maken we op een innovatieve manier gebruik van de integrale
inzet van TV (video) op Internet', aldus Piet van Schijndel, lid van de raad van bestuur
van Rabobank Nederland. 'Als de Dichtbijbank van Nederland innoveert de Rabobank met name
op dit gebied om contacten met de klant persoonlijker te maken. Daarom maakt de Rabobank
nu gebruik van TV: tv (video) op Internet voor informatie, advies en serviceverlening. We
denken hiermee invulling te geven aan onze persoonlijke dienstverlening en een bijdrage te
leveren als de toonaangevende bank van Nederland.' Op de site van de Rabobank zijn
interactieve video's te zien die informatie geven middels een gesproken dialoog over
hypotheken, zorgverzekering, levensloopregeling en het starten van een bedrijf.
Binnenkort wordt deze site vernieuwd, daarin zal het gebruik van video een nog grotere
rol krijgen. Na succesvolle test tijdens de Tour de France en Rabo Trophy met meer dan 1
miljoen bekeken video's en 100.000 bekeken demonstraties internetbankieren komt de
Rabobank nu met Rabobank televisie, zoals Rabobank BeleggersTv en het interactief
informeren van bezoekers op de site.
Een andere innovatie ontwikkeling is CommunityTV. Dit zijn interactieve TV platforms in
lokale gemeenschappen. Op zo'n platform is interactieve videocommunicatie mogelijk met de
Rabobank Adviseur. Videocommunicatie tussen de adviseur en klant via webcam,
'teleportatie' en videocontact met het servicecentrum. Ook starten er tests van
videocommunicatie met de dokter, notaris of met andere inwoners. Inwoners kunnen zelf
video's plaatsen van bijvoorbeeld de sportprestaties, optredens van een lokaal popidool,
carnaval, gemeentezaken zoals eenrichtingsverkeer en voorlichting. De inwoners kunnen
reageren op de video's. Momenteel doet de Rabobank een proef met Community TV in Nuenen
in samenwerking met Philips, Achmea, Innoventia en het MKB.
Al deze initiatieven zijn mogelijk omdat klanten massaal gebruik maken van het Internet en
de telefoon voor het overboeken, sparen, beleggen en opnemen van geld. De Rabobank is
hiermee nog steeds de grootste internetbank van Europa: meer dan 2,6 miljoen klanten
bankieren via internet, mobiel of telefoon. De meeste gebruiken het wekelijks of vaker.
Ook gebruikt men in toenemende mate het Internet en de telefoon voor informatie en advies
maar ook voor het direct kopen van financiële producten zoals spaarrekeningen,
verzekeringen en leningen.
Via de onderstaande links kunt u demo's bekijken van de diverse toepassingen:
TV op internet, kijk op:
www.rabobank.nl
Community TV
www.onsnet.tv
Foto's:
Foto TV op internet Homepage
hugin.info/133178/R/1026431/163478.png
Foto TV op internet Hypotheek
hugin.info/133178/R/1026432/163479.jpg
Foto TV op Internet Levensloop
hugin.info/133178/R/1026434/163480.jpg