Berenschot
P E R S B E R I C H T
Strategieboek 2 van Sdu en Berenschot
Utrecht, 20 december 2005 - Bij Sdu Uitgevers is 'Het Strategieboek 2 - Een veranderend
speelveld' verschenen. In deze met name voor directie en management bedoelde uitgave
belichten adviseurs van Berenschot actuele strategische thema's als innovatie,
outsourcing, internationalisatie, ketenvorming en internet. De uitgave is een vervolg op
het enkele jaren geleden verschenen, zeer succesvolle Strategieboek 1. Het voorwoord werd
geschreven door bestuursvoorzitter Sjoerd Vollebregt van Stork.
Het Strategieboek bevat veel ervaringen uit de praktijk en informatie over methoden en
modellen. Ook wordt op basis van do's en don'ts aangegeven welke keuzes er op strategisch
gebied gemaakt kunnen worden. In de uitgave wordt veel aandacht geschonken aan offshoring
en innovatie omdat deze thema's in toenemende mate de agenda van het management bepalen.
De adviseurs van Berenschot bieden in het boek ook een herziening van oude
strategieën. Zij schetsen hoe ondernemingen zich zowel procesmatig als inhoudelijk
kunnen manifesteren en welke kansen en risico's zich daarbij voordoen. Sjoerd Vollebregt
stelt onder meer dat het verschil tussen overleven of teloorgaan wordt bepaald door de
wil en verantwoordelijkheid om te excelleren.
'Het Strategieboek 2' kost 39,95 euro. ISBN-nummer 90 5261 520 9.