Berenschot

P E R S B E R I C H T

Strategieboek 2 van Sdu en Berenschot

Utrecht, 20 december 2005 - Bij Sdu Uitgevers is 'Het Strategieboek 2 - Een veranderend speelveld' verschenen. In deze met name voor directie en management bedoelde uitgave belichten adviseurs van Berenschot actuele strategische thema's als innovatie, outsourcing, internationalisatie, ketenvorming en internet. De uitgave is een vervolg op het enkele jaren geleden verschenen, zeer succesvolle Strategieboek 1. Het voorwoord werd geschreven door bestuursvoorzitter Sjoerd Vollebregt van Stork.

Het Strategieboek bevat veel ervaringen uit de praktijk en informatie over methoden en modellen. Ook wordt op basis van do's en don'ts aangegeven welke keuzes er op strategisch gebied gemaakt kunnen worden. In de uitgave wordt veel aandacht geschonken aan offshoring en innovatie omdat deze thema's in toenemende mate de agenda van het management bepalen.

De adviseurs van Berenschot bieden in het boek ook een herziening van oude strategieën. Zij schetsen hoe ondernemingen zich zowel procesmatig als inhoudelijk kunnen manifesteren en welke kansen en risico's zich daarbij voordoen. Sjoerd Vollebregt stelt onder meer dat het verschil tussen overleven of teloorgaan wordt bepaald door de wil en verantwoordelijkheid om te excelleren.

'Het Strategieboek 2' kost 39,95 euro. ISBN-nummer 90 5261 520 9.