Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Vernieuwd Kaboem.nl biedt blogomgeving voor jongeren


- Jongerensite als multimediaal platform voor middelbare scholieren -

Amsterdam, 20 december 2005. De website Kaboem.nl is vernieuwd naar een blogomgeving waar Kaboemers op elkaar kunnen reageren en in de toekomst ook zelf bloggen. Met de vernieuwing en de reeds bestaande initiatieven als de Kaboem Disco Tour en de Kaboem Radio is Kaboem.nl uitgegroeid tot een multimediaal platform voor middelbare scholieren.

Tot op heden werd Kaboem gemaakt voor jongeren van twaalf jaar. Met de nieuwe website richt Kaboem zich op een bredere groep van middelbare scholieren. Niki Smit, hoofdredacteur Kaboem: De gemiddelde leeftijd van onze bezoekers wordt hoger. Om deze groep tevreden te blijven stellen, wordt de inhoud van Kaboem nu meer volwassen. Wij zien dat deze groep continu met elkaar wil communiceren. Daarom bieden we onze bezoekers tools om met elkaar in gesprek te blijven. Wij willen dat in 2006 Kaboemers vooral elkaar vermaken. Daar gaan wij, samen met onze adverteerders, de middelen voor bieden.

Het multimediale merk Kaboem zal in 2006 verder worden ingevuld. De eerste stappen in de richting van Kaboem IPTV worden in april 2006 gezet. Daarin zal de Kaboem Top 15 versterkt gaan worden door Kaboem Clips; een muziekprogramma op internet. Daarnaast volgt de introductie van een aantal nieuwe functionaliteiten ter versterking van de Kaboem-community zoals het uploaden van foto s en het stemmen in een Boys/Girls Contest.

Niki Smit: Kaboemers zijn op het Kaboem Forum zelf begonnen met het plaatsen van foto s. Hiervoor geven ze elkaar cijfers en beoordelingen. Dit onderdeel is razend populair. Wij faciliteren onze leden hierin met een speciale module en een contest waarin we tevens veel prijzen aanbieden.

Over Kaboem en newrulez
Kaboem.nl is onderdeel van newrulez. Kaboem biedt tweens online entertainment en informatie en telt sinds de oprichting in april 2000 ruim 600.000 leden in de leeftijd van tien t/m zestien jaar. Het portfolio van newrulez bestaat naast Kaboem uit de merken Cu2, Startgames, Startspelletje, Startpaginakids.nl, Jouwdier.nl en onderzoekbureau newrulez research & marketing. Daarnaast heeft newrulez een commercieel partnership met Kidsplanet.nl en Sanoma Young sites, zoals Extrafris.nl en Fancy.nl. newrulez volgt de ontwikkelingen in de jongerenmarkt op de voet. De komende paar jaar zal newrulez succesvolle mediamerken en concepten ontwikkelen en onderhouden, die gericht zijn op de doelgroep jongeren van 4 tot 29 jaar.

newrulez is een dochter van ilse media bv. Voor meer informatie over newrulez kun je terecht op www.newrulez.nl.

Noot aan de redactie:



Ingezonden persbericht