Ingezonden persbericht


Studio 100 en q-music presenteren radio bembem

Studio 100 en Q-music starten met een gloednieuw kinderradiostation. Het station gaat Radio BEMBEM heten en zal op 21 december 2005 van start gaan. Radio BEMBEM zal zich exclusief richten op Nederlandstalige kids van 3 tot 9 jaar en programmeert de hele dag door frisse en toegankelijke muziek voor die doelgroep.

In het begin lopen de uitzendingen van Radio BEMBEM via het internet, maar op termijn streven we uiteraard naar een zo breed mogelijke verspreiding.

Studio 100 en Q-music bundelen hun expertise bij dit unieke kinderproject. Met Radio BEMBEM krijgen de kids een eigen kanaal, met een specifiek voor hen bedoeld aanbod. Het station zendt 24 uur per dag uit, afgewisseld met een aantal programma's op vaste tijdstippen. Uiteraard is de muzieksamenstelling volledig afgestemd op de leefwereld van de kinderen en zal er niet alleen Studio 100 muziek te horen zijn. Verder komen er programma's waarbij de Studio 100 figuren als volleerde deejays gaan presenteren.

Op maandagochtend om 09.00 uur stelt een schoolklas haar favoriete nummers samen in 'De keuze van de kids'. 'De BEMBEM show', gepresenteerd door een kind dat een bekende of onbekende gast ontvangt, wordt op de woensdag om 16.00 uur uitgezonden. Zaterdagochtend om 09.00 is het de beurt aan een bekende Studio 100 figuur. Piet Piraat krijgt de eer om deze reeks te starten met een wekelijkse 'Piet Piraat show'. Tenslotte kunnen de kinderen elke avond om 18.30 uur luisteren naar een leuk verhaaltje voor het slapengaan.

De vermelde uren verwijzen naar de momenten waarop een programma voor het eerst wordt uitgezonden. Elk programma is via www.radiobembem.nl (operationeel vanaf 21 december) te allen tijde opnieuw te beluisteren.

Radio BEMBEM is een uniek project. Binnen het huidige Nederlandstalige radiolandschap is er nog geen kinderradio. Studio 100 en Q-music gaan dit unieke project op een zeer kwalitatieve manier invullen.

Radio BEMBEM wordt tegelijkertijd in Vlaanderen én in Nederland gelanceerd.



Ingezonden persbericht