Grolsch vaardigt publiek af naar publieksprijs

Grolsch n.v.

Koninklijke Grolsch N.V. PERSBERICHT

Enschede, 13 december 2005


Grolsch is als één van de weinige finalisten met maar liefst twee commercials vertegenwoordigd in de finale van de Gouden Loeki 2005, dé publieksprijs voor de beste, leukste of origineelste commercial van het jaar. Juist omdat het een publieksprijs is, op basis van door het publiek uitgebrachte stemmen, heeft Grolsch besloten niet zelf tijdens de TV-uitreiking aanwezig zijn, maar zich laten vertegenwoordigen door haar eigen publiek, door haar fans.

De Gouden Loeki verkiezing vindt jaarlijks plaats. Door middel van het uitbrengen van een stem op de internetsite van Ster kan het publiek elke maand van het jaar uit de veelheid aan nieuwe TV-commercials er drie voordragen voor de finale aan het einde van het jaar. Uit deze 36 finalisten worden door het publiek, wederom door te stemmen via de internetsite, in de maand december uiteindelijk vijf commercials genomineerd voor de eindronde in de TV-uitzending op 21 december a.s.. Tijdens deze uitzending kunnen de TV-kijkers uit deze vijf de eindwinnaar verkiezen door te SMS'en.

Via de maand-top-3 hebben de twee Grolsch-commercials 'De Pianist' en 'Déja Vu' beide het afgelopen jaar de jaar-top-36 gehaald en dingen ze nu via www.goudenloeki.nl mee naar de jaar-top-5. Omdat Grolsch deze finaleplaatsen heeft bereikt via de stemmen van haar fans, heeft Grolsch een wedstrijd uitgeschreven om juist deze fans op 21 december a.s. af te vaardigen naar Amsterdam voor de TV-uitzending. Indien Grolsch vervolgens de Gouden Loeki wint zullen deze fans de Gouden Loeki, ten overstaan van anderhalf miljoen live TV-kijkers, ook namens Grolsch op het podium in ontvangst mogen nemen. Dit alles in de veronderstelling dat de fans Grolsch eerst ook de jaar-top-5 in zullen stemmen.

De door Grolsch uitgeschreven wedstrijd vraagt de deelnemende vriendengroepen natuurlijk om op Grolsch te stemmen via www.grolsch.nl/goudenloeki en hun mooiste Grolsch-biermoment in te sturen. Welke groep is de grootste Grolsch-fan? Wat is hun mooiste Grolsch-biermoment? De winnaars gaan (met maximaal 4 personen) op 21 december a.s. naar de Gouden Loeki finale in Amsterdam.


- - - - - - - - - -