Ingezonden persbericht

Live interactieve webcast tijdens Rabobank Starterstest zeer succesvol

DutchView Webcasting verzorgt technisch ontwerp en realisatie

HILVERSUM, 20051212 -- DutchView Webcasting verzorgde tijdens de Rabobank Starterstest, die op 12 december plaatsvond, een live interactieve webcast. Tijdens deze webcast stond een internetconferentie voor startende ondernemers centraal, waarbij de Rabobank live met hen in verbinding stond. Zowel het gehele technische ontwerp als de realisatie van de webcast werd door DutchView Webcasting verzorgd.


De Rabobank Starterstest is een samenwerking tussen de Rabobank, Rene den Ouden, zelfstandig communicatieadviseur van ReMedia en DutchView Webcasting. De Rabobank, afdeling MKB, heeft Rene den Ouden benaderd om de internetconferentie op te zetten. Centrale doelstelling van deze internetconferentie is "het genereren van deelnemers voor de Rabobank". Om dit project te kunnen realiseren is Rene den Ouden de samenwerking met DutchView Webcasting aangegaan.

De Interactieve Module van DutchView Webcasting
Om kwaliteit te kunnen blijven bieden op gebied van webcasting, is DutchView continu bezig haar producten- en dienstenpakket zo goed mogelijk aan de wensen van de klanten aan te passen. Zo heeft de afdeling de Interactieve Module ontwikkeld. Een product waarbij een groot publiek wordt bereikt en waarbij toch één-op-één gecommuniceerd kan worden. De Interactieve Module biedt de zender van de boodschap verschillende manieren om heel persoonlijk met zijn publiek te communiceren. Interactiviteit en flexibiliteit staan hierbij centraal. De Interactieve Module is daarom opgebouwd uit drie krachtige submodules die, waar nodig, aangepast worden voor specifieke communicatiedoelen. Het principe van de module bestaat uit een PowerSlider waarbij een video- en PowerPoint presentatie elkaar ondersteunen. Kijkers kunnen direct op deze PowerSlider reageren middels de Shoutbox waarin ze vragen kunnen stellen aan de presentator in de videopresentatie. Deze kan direct op deze vragen ingaan, interactiviteit komt zo pas helemaal tot leven!

Interactiviteit voor Rabobank
Tijdens de Starterstest op 12 december werd de Interactieve Module ingezet voor een live-webcast die anderhalf uur geduurd heeft. Voor de Interactieve Module van de Rabobank worden informatie en amusement aan elkaar gekoppeld en vormen drie centrale thema's de basis van de module:
1. Droomidee
2. Mijn idee levensvatbaar, wie zijn mijn klanten?
3. Hoe bereik ik mijn klanten?
Per thema was de doelstelling van "het delen van informatie met elkaar" centraal staan.

Ook werd er tijdens de webcast een kennisquiz met dertig vragen bij de deelnemers afgenomen. De deelnemers vulden on-line per thema 10 vragen in waarna aan het einde van de webcast de drie winnaars bekend gemaakt werden. De prijs: drie dagarrangementen voor de Olympische Spelen in Turijn voor de 5 kilometer afstand schaatsen voor vrouwen. De winnaar kwam telefonisch in de uitzending.

De Interactieve Module zoals die voor de Rabobank ingezet is, was een groot succes. De deelnemers van de webcast die zich van tevoren ingeschreven hadden, kregen een avond van tevoren een SMS, zodat ze herinnert werden aan de webcast. Dit, om zoveel mogelijk starters aan de webcast te laten deelnemen. De Interactieve Module kwam wederom goed tot zijn recht en het motto werd wederom bevestigd: "een groot publiek bereiken via één-op-één communicatie".

Over DutchView Webcasting - www.dutchview.nl
DutchView Webcasting is onderdeel van Nederlands meest veelzijdige meercamerabedrijf DutchView, te Hilversum. Zij bieden technische faciliteiten voor beeld- en geluidsregistratie ten behoeve van uitzending via radio, televisie en internet. Webcasting is de afdeling van DutchView die zich richt op uitzending via internet. Zij is multimediaspecialist en al vele jaren actief op de webcastmarkt. DutchView Webcasting biedt de mogelijkheid om via het internet gericht en tegen lage kosten informatie te delen. Met de modernste registratiemiddelen en een vakkundige crew maakt DutchView webcasts van grootschalige muziek- en sportevenementen, televisieprogramma's, popconcerten en financiële bedrijfspresentaties.




Ingezonden persbericht