Ingezonden persbericht

"MODERNE TECHNIEKEN" VAN PLANET INTERNET WINT GOUDEN LOEKI 2005

Finale van de Gouden Loeki 2005 is vanavond live op Nederland 2 uitgezonden

Amsterdam, 21 december 2005

Het Nederlandse publiek heeft vanavond tijdens de live Finale van de Gouden Loeki 2005 de commercial "Moderne Technieken" van Planet Internet gekozen tot de beste televisiecommercial van 2005. In de commercial zien we verschillende mensen worstelen met de moderne technieken, zoals een vrouw die een tuin inrijdt op aanwijzing van haar navigatiesysteem.

De Gouden Loeki werd op 21 december in de Amsterdam Convention Factory voor de elfde keer uitgereikt. De uitreiking van dé publieksprijs voor de beste televisiecommercial van het jaar was voor de derde keer live op tv te zien.

Door de Finale van de Gouden Loeki op tv uit te zenden wil Ster de betrokkenheid van de kijkers bij reclame verder vergroten. "Voor ons is dat wederom een teken dat reclame leeft als nooit te voren. Het is een bewijs dat reclame er toe doet en onlosmakelijk met televisie is verbonden." aldus Arian Buurman, Algemeen Directeur Ster.

In het programma van bijna een uur konden de kijkers stemmen op de 5 finalisten, die aan het begin van de uitzending bekend werden gemaakt. KRO-Presentatrice Anita Witzier overhandigde het Gouden Loeki-beeldje aan de verantwoordelijken van Planet Internet en het reclamebureau Lowe & Draft.

De tweede plaats in de finale van de Gouden Loeki 2005 is voor Hewlett Packard met François. Op de derde plaats eindigde Centraal Beheer Achmea met Boodschappen. De vierde plaats was voor Holland Casino met Anky en Delta Lloyd met Krokodil eindigde op vijf.

Meer informatie over de Gouden Loeki en de genomineerde commercials is te vinden op www.goudenloeki.nl De productie van het programma is in handen van Eyeworks in opdracht van Ster.