Ingezonden persbericht


Persbericht

Amsterdam, 21 december 2005

Na Rolo-olifant, Klussende vrienden en Leeuw-op-dak nu 'Moderne Technieken' van Planet Internet

CZAR wint derde Gouden Loekie op rij

Amsterdam - In 2004 was het 'De leeuw op het dak' van Centraal Beheer. In 2003 de 'Drie klussende vrienden' van Amstel bier. Dit jaar lukt het produktiemaatschappij CZAR (www.czar.nl) met 'Moderne Technieken' van Planet Internet voor de derde keer om de Gouden Loekie in de wacht te slepen.

Daarmee haalt CZAR haar vijfde Gouden Loekie in tien jaar tijd binnen. In 1996 was CZAR winnaar met de 'Rolo-olifant' (na-na na-na-na) en in 1999 met 'de Haai' van de Gouden Gids. Tevens won CZAR met de Rolo-commercial de Palm d'Or in Cannes. "Het verveelt nooit", lacht directeur Sybrig Stork. "Elk jaar is CZAR samen met ons zusje CCCP verantwoordelijk voor wel voor een kwart van de nominaties . Alleen dat is al iets om trots op te zijn. Dat we zo vaak met de hoofdprijs naar huis gaan is buitengewoon!" CZAR heeft vestigingen in Duitsland, België en de VS en maakt zo'n 300 commercials per jaar. CCCP is ook bekend van het tv-programma Six-Pack en was vorig jaar nog kanshebber met de Douwe Egberts commercial met de 'Yo oma's'.

Dit jaar waren de volgende door CZAR geproduceerde commercials genomineerd voor de Loekie-verkiezing: OHRA 'Paarse krokodil'
OHRA 'Bobby Farrell' '
Cup-a-soup 'Hello
Heineken 'Hello'
Amstel 'Mascottes'
Holland Casino 'Anky'
Holland Casino 'Weddenschap'
Planet Internet 'Moderne technieken'
En CCCP voor Belcompany 'Doe mij maar die'

Kijk voor een uitgebreid overzicht op www.CZAR.nl en www.CCCP.nl.



Ingezonden persbericht