Ingezonden persbericht


Persbericht
Amsterdam, 22 december 2005

Cebuco introduceert internationaal jaarboek dagbladadvertenties

In navolging op het in 2004 succesvol ontvangen boek met spraakmakende dagbladadvertenties uit heden en verleden, 'Recht tussen de ogen. Midden in het hart' introduceren de dagbladen het jaarboek met (inter)nationaal genomineerde en bekroonde dagbladadvertenties.

Het boek bevat alle bekroonde dagbladadvertenties van het internationale reclamefestival in Cannes, maar ook de in Nederland voor een ADCN-lamp genomineerde advertenties, en de in Belgie voor de CCB-Awards. Daarnaast zullen ook de 10 genomineerde advertenties voor Dagbladgoud 2005 (de publieksverkiezing voor de beste dagbladadvertentie van dit jaar) en de top 3 van de vakjury, het Vakgoud, opgenomen worden in het boek. Ook dit keer worden de advertenties op origineel formaat afgedrukt en verschijnt het boek in broadsheetformaat.

De eerste exemplaren van het boek worden uitgereikt tijdens een exclusieve borrel voor genodigden. Tijdens deze bijeenkomst in de bijzondere BPF-Lounge van het Olympisch Stadion, worden de 10 nominaties voor Dagbladgoud 2005 bekendgemaakt. Deze worden geselecteerd uit alle inzendingen door een representatief publiekspanel. Ook wordt dan de top 3 van de vakjury, het Vakgoud, bekendgemaakt. De genodigden ontvangen een uniek gepersonaliseerd exemplaar van het boek.

Cees Polman (directeur Cebuco): 'Met dit boek willen we laten zien wat er zowel nationaal als internationaal gemaakt wordt en wat de kracht is van een goede dagbladadvertentie. Ook willen we laten zien dat dagbladen, met de nodige creativiteit en goede inzet, stopping power hebben en uitstekend kunnen bijdragen aan merkenbouw. Nu bevat het boek nog veel internationaal werk. We willen hiermee adverteerders en creatieven inspireren en er voor zorgen dat er in de toekomst meer Nederlandse dagbladcampagnes in staan.'

Om mee te dingen naar de publieks- of de vakprijs kan nog tot 5 januari ingezonden worden. De 10 genomineerde advertenties verschijnen in de week van 6 tot en met 10 februari 2006 op groot formaat in alle dagbladen zodat 9,2 miljoen kiezers hun stem kunnen uitbrengen. Voor meer informatie hierover zie: www.cebuco.nl


---

Cebuco is de marketingorganisatie van de Nederlandse dagbladen en zet zich in om de positie van het mediumtype dagbladen op de advertentiemarkt te versterken.