Ingezonden persbericht


Traditionele kerstpakketten niet populair

Rotterdam, 22 december 2005 - Traditionele kerstpakketten zijn niet populair meer. Nederland zit niet te wachten op blikken ragoût, toastjes en servetten in een foute kleur. Dit blijkt uit de 100.000 bestellingen voor kerstgeschenken die zijn geplaatst bij Geschenk à la Carte. Als mensen zelf mogen kiezen, gaat de voorkeur uit naar een niet-traditioneel pakket. Slechts 8 % kiest nog voor een traditioneel 'food'pakket. 92% van de werknemers kiest een voor een ander cadeau. Dit kan een sportpakket zijn, geld aan het goede doel, toegangskaarten voor de dierentuin, een tijdschriftabonnement of een dagje sauna.

Ten opzichte van vorig jaar is het percentage dat kiest voor het 'andere' pakket gegroeid. In 2004 koos 15 % nog voor het traditionele pakket. Dat de werknemer met kerst een aardigheidje van zijn baas krijgt wordt wel gewaardeerd. Maar de tijd van de traditionele grote dozen met etenswaren is voorbij, als het aan het personeel ligt.

De meeste vraag is naar de volgende pakketten: 52% kiest een praktisch cadeau als bijvoorbeeld een tuinpakket of een schilderset, 22 % een tijdschriftabonnement, 12% voor een belevenis (dagje dierentuin) en 3% voor een goed doel.

Over geschenk à la Carte!
Geschenk à la Carte geeft is leverancier van kerstgeschenken op maat. Het bedrijf zorgt ervoor dat medewerkers en relaties van bedrijven worden getrakteerd op een cadeau dat ze zélf kunnen kiezen. Medewerkers weten immers zelf het beste wat ze leuk, lekker of handig vinden om te krijgen. De keuze uit geschenken is onder meer belevenissen, traditionele kerstpakketten, "fun cooking" apparaten, tijdschriftabonnementen en donaties aan goede doelen. Geschenk à la Carte is onderdeel van Pluimen. Pluimen is de vierde speler in de markt van kerstgeschenken en is marktleider op het gebied van belevenisgeschenken. Voor meer informatie: www.geschenkalacarte.nl.


Noot voor de redactie,