PERSBERICHT - 2005-12-23

Duizenden in midwinternacht door weer en wind om vakantiekoopje te bemachtigen

Oad Groep wil aantal keren 'uitverkoopnacht'

Oad overweegt om een aantal keren per jaar in de eigen Globe reisbureaus een uitverkoopnacht te houden. Directievoorzitter Louis Frankenhuis zei dat naar aanleiding van de zeer succesvolle 'nacht van het reisbureau', die de Oad Groep op 21 december hield. Tijdens deze langste nacht van het jaar werden al voor middernacht ruim 500 boekingen gerealiseerd.

In de langste nacht van 2005 heeft Globe Reisburogroep (200 reisbureaus en onderdeel van de Oad Groep) weer een speciale verkoopactie georganiseerd. Na de midzomernachtSALE op 21 juni waren nu ruim 70 winkels geopend tot 01.00 uur om klanten middels supervoordelige reiskoopjes op weg te helpen.

Vanaf 21.21 uur op 21 december openden 75 Globe reisbureaus verspreid over Nederland de deuren om speciale reiskoopjes aan de man te brengen. En dat Nederlanders nog steeds gek zijn op voordeeltjes bleek een tijdje later al. Ruim 500 boekingen stonden al voor middernacht genoteerd. Van weekendjes Disneyland, tot all-inclusive vakanties naar Mexico.

Winkels, telefoon en internet
Globe heeft voor deze ludiek uitverkoopactie in de langste nacht van het jaar al haar verkoopkanalen ingezet. Frappant is het om te concluderen dat verreweg de meeste klanten tijdens de actie, voor de winkel hebben gekozen om hun reis te boeken. Weliswaar zijn er ook via het callcenter en de website veel boekingen binnengekomen (8%), maar uit de resultaten van de midwinternachtsale blijkt dat 92% van de klanten kiest voor de meerwaarde van het persoonlijke advies in combinatie met de gezellige winkelsfeer.

De nacht van het reisbureau
Directievoorzitter van de Oad Groep, Louis Frankenhuis, kondigde naar aanleiding van de succesvolle uitverkoopacties aan om met de eigen Globe winkels een aantal keren per jaar een uitverkoopnacht te gaan organiseren. De nacht van het reisbureau is een ludieke manier om aanbiedingen in de markt te zetten en biedt toegevoegde waarde. Als consumenten weten dat er vanuit een betrouwbare organisatie momenten komen waar men op koopjes kan jagen, wordt dat een geducht wapen in de strijd tussen winkels en internet die momenteel gaande is. Kijk maar eens naar de ontwikkelingen bij bijvoorbeeld de Bijenkorf met haar doldwaze dagen.