PERSBERICHT - 2005-12-23
Duizenden in midwinternacht door weer en wind om vakantiekoopje te
bemachtigen
Oad Groep wil aantal keren 'uitverkoopnacht'
Oad overweegt om een aantal keren per jaar in de eigen Globe
reisbureaus een uitverkoopnacht te houden. Directievoorzitter Louis
Frankenhuis zei dat naar aanleiding van de zeer succesvolle 'nacht van
het reisbureau', die de Oad Groep op 21 december hield. Tijdens deze
langste nacht van het jaar werden al voor middernacht ruim 500
boekingen gerealiseerd.
In de langste nacht van 2005 heeft Globe Reisburogroep (200
reisbureaus en onderdeel van de Oad Groep) weer een speciale
verkoopactie georganiseerd. Na de midzomernachtSALE op 21 juni waren
nu ruim 70 winkels geopend tot 01.00 uur om klanten middels
supervoordelige reiskoopjes op weg te helpen.
Vanaf 21.21 uur op 21 december openden 75 Globe reisbureaus verspreid
over Nederland de deuren om speciale reiskoopjes aan de man te
brengen. En dat Nederlanders nog steeds gek zijn op voordeeltjes bleek
een tijdje later al. Ruim 500 boekingen stonden al voor middernacht
genoteerd. Van weekendjes Disneyland, tot all-inclusive vakanties naar
Mexico.
Winkels, telefoon en internet
Globe heeft voor deze ludiek uitverkoopactie in de langste nacht van
het jaar al haar verkoopkanalen ingezet. Frappant is het om te
concluderen dat verreweg de meeste klanten tijdens de actie, voor de
winkel hebben gekozen om hun reis te boeken. Weliswaar zijn er ook via
het callcenter en de website veel boekingen binnengekomen (8%), maar
uit de resultaten van de midwinternachtsale blijkt dat 92% van de
klanten kiest voor de meerwaarde van het persoonlijke advies in
combinatie met de gezellige winkelsfeer.
De nacht van het reisbureau
Directievoorzitter van de Oad Groep, Louis Frankenhuis, kondigde naar
aanleiding van de succesvolle uitverkoopacties aan om met de eigen
Globe winkels een aantal keren per jaar een uitverkoopnacht te gaan
organiseren. De nacht van het reisbureau is een ludieke manier om
aanbiedingen in de markt te zetten en biedt toegevoegde waarde. Als
consumenten weten dat er vanuit een betrouwbare organisatie momenten
komen waar men op koopjes kan jagen, wordt dat een geducht wapen in de
strijd tussen winkels en internet die momenteel gaande is. Kijk maar
eens naar de ontwikkelingen bij bijvoorbeeld de Bijenkorf met haar
doldwaze dagen.