Ingezonden persbericht


Persbericht

Canon driemaal goud bij uitreiking BERTL 'Readers Choice Awards'

Hoofddorp, 29 december 2005 - Voor het tweede jaar op rij wint Canon goud bij de BERTL 'Readers Choice Awards'. Dit jaar vielen de prijzen in de categorieën 'Colour Image Quality', 'Third Party Partners' en 'Monochrome Range'.

Roberto Báez, Senior Vice President, BERTL: "Deze awards geven de opinie in de markt weer en Canon is wederom de grote winnaar. Dit laat zien dat Canon niet alleen een toegewijde partner is, maar ook bovengemiddeld aan de verwachting van de markt voldoet."

Kleur
Het belang van kleurgebruik neemt toe in zowel de professionele als de kantooromgeving. Canons inspanningen op de kleurmarkt zijn door de eindgebruiker beloond met de verkiezing van Canon tot winnaar in de categorie 'Colour Image Quality' vanwege de consistente beeldkwaliteit en kleurintensiteit.

Partnerschap
De toekenning van de 'Third Party Partners' award voor de relatie van Canon met zijn partners, laat zien dat deze inspanningen worden gewaardeerd. Canons toewijding aan partners zit onder meer in de wijze waarop Canon een breed scala aan apparatuur aanbiedt en daarnaast mogelijkheden biedt deze producten beheersbaar te maken en zo breed mogelijk in te zetten. Canon doet dit door zowel het aanbod van specifieke software als door de inzet van adviseurs, begeleiding en training.

Breed scala
De zwart-wit markt blijft een belangrijke rol vervullen in kantooromgevingen. De gouden plak in de categorie 'Monochrome Range' is een kroon op Canons zwart-wit-aanbod. Resellers verkozen Canon tot de beste in deze categorie omdat Canon bedrijven van ieder formaat en voor iedere specifieke bedrijfsbehoefte een geschikt product biedt.

BERTL 'Readers Choice Awards' worden toegekend aan fabrikanten voor de algehele kwaliteit van bepaalde productielijnen en niet voor individuele apparaten. Lezers van BERTL hebben in het afgelopen jaar tijd 23 fabrikanten beoordeeld en hun waardering over prestaties van kopieermachines, printers en MFP-productlijnen gegeven. Verder zijn de lezers gevraagd naar de factoren die doorslaggevend zijn in het aankoopproces zoals productiviteit, betrouwbaarheid, dienstverlening, ondersteuning en beeldkwaliteit.

Over BERTL
BERTL is de belangrijkste bron voor objectieve en onafhankelijke producttesten en vergelijkende onderzoeken van digitale afdrukapparatuur en software. BERTL's testrapporten, klanttevredenheidsonderzoeken, awards en productbeoordelingen worden volledig voor rekening van BERTL uitgevoerd ten behoeve van haar internationale abonnees. De onderzoeken en tests van BERTL zijn vooral gericht op eindgebruikers.

Perscontact:

Marcel Surendonk Tessa Bouw PR-manager, Canon Edelman Tel: 023 567 02 11 Tel: 023 554 20 30 mailto:m.surendonk@canon.nl mailto:tessa.bouw@edelman.com