AEGON

AEGON past rechtsbijstandverzekering aan toenemende claimcultuur aan

Op 1 januari 2006 verbetert AEGON zijn rechtsbijstandverzekering voor particulieren. Met de uitbreiding van de dekking speelt de rechtsbijstandverzekering in op het toenemend aantal claims én de stijging van de kosten van rechtsprocedures. Particulieren houden met AEGON's vernieuwde rechtsbijstandverzekering een moderne dekking die bestand is tegen de toenemende `claimcultuur'.

De juridische kosten lopen tegenwoordig fors op. AEGON hanteert daarom nog steeds, voor de meeste rechtsgebieden, géén limiet voor de hoogte van proces- en advocaatkosten. De rechtsbijstandverzekering biedt daarnaast, ook als er geen zaak loopt, telefonisch juridisch advies aan particulieren die willen weten wat hun rechten en plichten zijn.

Ook nieuw is âmediationâ bij echtscheiding en het ontbinden van een geregistreerd partnerschap. AEGON geeft daarbij een van de hoogste dekkingen in de markt. Tenslotte geeft de nieuwe rechtsbijstandverzekering voortaan standaard dekking bij conflicten rond onroerende zaken.

Betere dekking bij toenemende âclaimcultuurâ

De laatste jaren nemen de kosten voor rechtsbijstand steeds verder toe. Niet alleen zoeken particulieren steeds vaker hun heil bij de rechter, maar tegelijkertijd stijgen de kosten van juridische bijstand. De procedures worden omvangrijker en duren langer. Door veranderde wetgeving en een terugtredende overheid, moet de consument steeds meer zelf regelen. Om daarbij een goede dekking te blijven bieden, verhoogt AEGON op 1 januari 2006 de premie van de rechtsbijstandverzekering voor particulieren. De premie, die onder het marktgemiddelde lag, wordt nu marktconform. Desondanks biedt AEGON met een basis jaarpremie van ⬠165 (voor alleenstaanden) een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Als in een jaar geen gebruik is gemaakt van de AEGON Rechtsbijstandverzekering voor Particulieren, ontvangt men in het AEGON Woon- & Vrijetijdpakket bovendien 10% van de premie terug.

De belangrijkste uitbreidingen in de dekking zijn:


1. Telefonische adviesservice
De verzekering biedt standaard de mogelijkheid om juridisch advies in te winnen. Deze telefonische service is onbeperkt en geldt ook voor zaken die niet onder de dekking vallen. Zolang het maar gaat om particuliere activiteiten. Met deze service hebben particulieren gemakkelijk beschikking over professioneel juridisch advies.


2. Mediation
Voor gehuwden en geregistreerd partners is de dekking uitgebreid met âmediationâ. Met deze nieuwe dekking wordt bemiddeld bij het regelen van een echtscheiding of de beëindiging van een geregistreerd partnerschap.


3. Dekking voor geschillen bij onroerende zaken De rechtsbijstandverzekering dekt ook standaard geschillen rond onroerende zaken. Niet alleen bij conflicten met aannemers en leveranciers van bijvoorbeeld vloeren en badkamers, maar ook bij geschillen met de gemeente rond bouwvergunningen. Nieuw is dat deze dekking ook geldt voor huurders die aanpassingen doen aan hun huurhuis.

AEGON Woon- & VrijeTijdpakket

De Rechtsbijstandverzekering voor Particulieren kan alleen als onderdeel van het AEGON Woon- & VrijeTijdpakket worden afgesloten. De huidige verzekerden met een rechtsbijstandverzekering zullen automatisch worden aangepast aan de nieuwe dekking en premie. Zij ontvangen hierover bericht in februari 2006.

28-12-2005