Ingezonden persbericht


P E R S B E R I C H T

Den Haag, 30 december 2005

Winnaars Promotieprijs Den Haag 2005

Vandaag is tijdens de feestelijke uitreiking van de Promotieprijs Den Haag bekend geworden welke personen, bedrijven of instellingen in 2005 een belangrijke, positieve bijdrage hebben geleverd aan het imago van Den Haag. De Haagse popjournalist, recensent en organisator Gerard van den IJssel was de grote winnaar van de Publieksprijs. Hij ontving de prijs uit handen van Pieter van Woensel, wethouder Economie. Gerard van den IJssel kon rekenen op bijna de helft van de ruim 1200 stemmen en was daardoor verreweg de publieksfavoriet.

Op de tweede plaats eindigde Marnix Rueb, geestelijk vader van Haagse Harry, met eveneens een groot aantal stemmen. Vlaggetjesdag eindigde op een waardige derde plaats. De prijs werd beschikbaar gesteld door Den Haag Marketing & Events.

Categorieën

Naast de Publieksprijs werden ook prijzen uitgereikt in de categorieën Cultuur, Sport en Economie & Toerisme. De winnaars in deze categorieën werden door een jury bepaald. In de categorie Cultuur ging de prijs naar het Paard van Troje. De North Sea Regatta ontving de prijs in de categorie Sport en Maartje de Haan en Ankie van de Bol van de Indische Zomer in de categorie Economie & Toerisme. De winnaar van de Publieksprijs werd gekozen door het Haagse publiek.

In 2004 werden de prijzen uitgereikt aan Aus Greidanus en Gerrit Dijkstra van het Appeltheater (categorie Cultuur), In- Outdoor Centre De Uithof (categorie Sport) en Stichting de Ooievaart (Economie & Toerisme). De publieksprijs ging naar Sjaak Bral. Vanaf 1992 hebben onder andere North Sea Jazz, Paul van Vliet, Pasar Malam Besar en de Rolling Stones de Promotieprijs in ontvangst mogen nemen.



Ingezonden persbericht