'Koffiedik Kijken 2006' in retail op seminar Müller Transport
Muller transport b.v.
Discussie over opmars van de hard discounters en gemakswinkels van La Place
'Koffiedik Kijken 2006' in retail op seminar Müller Transport
HOLTEN, 2 januari 2006 - Verhevigt het geringe onderscheid tussen supermarkten de
prijsconcurrentie? Begint La Place binnenkort met gemakswinkels? Heeft de Nederlandse
consument behoefte aan grootschalige hypermarkten? Groeit het marktaandeel van Aldi en
Lidl naar 20 procent? En tot welk marktaandeel gaat het Private Label groeien?
Deze en tal van andere actuele vragen staan centraal op het seminar 'Koffiedik Kijken
2006', dat op 6 januari a.s. plaatsvindt bij Müller Transport in Holten. Het seminar
omlijst de opening van een groot, hypermodern koelmagazijn van Müller Transport. De
toonaangevende onderneming in koeldistributie en warehousing heeft diverse prominenten
uit de retailsector bereid gevonden hun intrigerende visie op de toekomst van de branche
te schetsen.
Retailwatchers
Als eerste van de retailwatchers geeft prof.dr. Will Reijnders, hoogleraar Marketing
Channel Management & Retail Marketing aan de Tias Businessschool (Universiteit van
Tilburg), zijn visie op stilstand en vooruitgang in het supermarktbedrijf, wie wat van
wie kan leren, en hoe winst te genereren in een voortdurend concurrerender markt.
Jan-Willem Grievink, directeur van ConCeption BV (advies en management counseling) te
Apeldoorn en kerndocent strategie en ontwikkelingen aan het Food Management Instituut van
de Erasmus Universiteit Rotterdam, belicht de groei van hard discount, nieuwe
no-compromise retailers en out-of-home, en weidt uit over de noodzaak voor
toeleveranciers zelf ook sterker te differentiëren naar formule.
Frans Fredrix, directeur van Superunie (inkoper voor vijftien Nederlandse winkelketens in
foodretail), richt zich ten slotte op logistieke concepten, hypermarkten en de toekomst
van gespecialiseerde retailers in stadscentra.
Discussieleider is Rob Benjamens, commissaris van Müller Transport en gerenommeerd
marketing- en reclameadviseur met langjarige retailexpertise. Bijdragen aan de discussie
uit de zaal zijn welkom; via een elektronisch stemsysteem kan het publiek zijn mening
geven over een aantal geprononceerde stellingen.
'Koffiedik Kijken 2006'heeft plaats vrìjdag 6 januari op het hoofdkantoor van
Müller Transport, Keizersweg 79 te 7450 AB Holten, en begint om 14.00 uur.
Koelmagazijn
Het nieuwe koelmagazijn dat Müller Transport 6 januari opent meet 2.800 vierkante
meter (5.500 palletplaatsen). Müller neemt tegelijk 1.000 vierkante meter
crossdockruimte in gebruik en 800 vierkante meter voor aan transport en opslag verwante
dienstverlening (value added logistics). Met de nieuwbouw beschikt Müller over
20.000 vierkante meter overwegend geconditioneerde warehouse- en crossdock-faciliteiten.
De uitbreiding onderstreept de vooraanstaande rol van Müller in koeldistributie en
warehousing in de Benelux. Müller Transport (300 medewerkers, ruim honderdzestig
trekkende eenheden) belevert dagelijks de distributiecentra van alle grote retail-,
groothandels- en foodservice/out-of-home-bedrijven in Nederland, België en
Luxemburg.