Fortis Bank

Published: 13:30 06.01.2006 GMT+1 /Source: FORTIS /BXS: FORB /ISIN: BE0003801181

Fortis benoemt Adrian Martorana als General Manager Communications

Op 9 januari a.s. begint Adrian Martorana bij Fortis als de nieuwe General Manager Communications. Hij wordt verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie, zowel intern als extern, van de bedrijfscommunicatie ter ondersteuning van de strategie van Fortis. Adrian Martorana rapporteert direct aan Jean-Paul Votron, CEO van Fortis.

Adrian Martorana (47) heeft diverse communicatiefuncties bekleed en kan bogen op een grote deskundigheid op het gebied van internationale en Europese marketing en communicatie. Deze expertise heeft hij opgebouwd bij een aantal grote namen als Jaguar, Duracell, Citibank en Visa.

Adrian komt over van Visa, waar hij als Head of Marketing Strategy & Communications onder meer verantwoordelijk was voor de uitrol van de merkarchitectuur in Centraal Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Ook de nieuwe advertentiecampagne voor de sponsoring van de Olympische Winterspelen en een nieuw proces van marketingplanning staan op zijn conto.

Vóór Visa was Adrian werkzaam bij Citibank in Londen. Als Marketing Director voor de regio EMEA (Europa, Midden-Oosten en Afrika) was hij verantwoordelijk voor de marketingplannen en -programma's ten bate van het merk, met name de communicatieondersteuning en de introductie van een nieuwe positionering van het merk.

Daarvoor heeft Adrian 15 jaar bij Duracell meegewerkt aan de opbouw van het merk Duracell, vanuit een lokale, regio- en uiteindelijk een internationale functie als Head of Global Brand Development. Adrian heeft de Italiaanse en Britse nationaliteit, is getrouwd en heeft twee kinderen. Hij heeft in Italië, Frankrijk, Duitsland, de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk gewoond.

Adrian volgt Eric Bouwmeester op, die inmiddels in de nieuwe functie van General Manager Corporate Social Responsibility (CSR) is benoemd.

Fortis is een internationale financiële dienstverlener op het gebied van bankieren en verzekeren. Wij bieden onze particuliere, zakelijke en institutionele klanten een breed pakket van producten en diensten via de eigen kanalen, in samenwerking met het verzekeringsintermediair en via andere distributiepartners. Met een marktkapitalisatie van EUR 35,00 miljard (31/12/2005), behoort Fortis tot de twintig grootste financiële instellingen van Europa. Onze sterke solvabiliteit, onze aanwezigheid in 44 landen en de toewijding en het professionalisme van onze 56.000 medewerkers stellen ons in staat om mondiale kracht te combineren met lokale flexibiliteit, een combinatie die garant staat voor optimale dienstverlening. Meer informatie is beschikbaar op www.fortis.com

Perscontacten:

Brussel:

+32 (0) 2 565 35 84
Utrecht:

+31 (0) 30 226 32 19
Investor Relations:

Brussel:

+32 (0) 2 510 53 91
Utrecht:

+31 (0) 30 226 32 20



PDF versie van het persbericht