Ingezonden persbericht


CNN opnieuw belangrijkste nieuwsbron voor top mondiaal bedrijfsleven

GCMS 2006:

TOP BEDRIJFSLEVEN KIEST CNN opnieuw tot belangrijkste nieuwsbron

Het jaarlijkse Global Capital Markets Survey 2006 (GCM2006), uitgevoerd door Objective Research, heeft de positie van de CNN International als leidende internationale nieuwszender onder de mondiale financiële gemeenschap in alle regio's (Europa, Azië, Latijns-Amerika en Noord-Amerika) opnieuw bevestigd.

De nieuwszender gaat in het onderzoek aan de leiding in alle belangrijke metingen. CNN International is de belangrijkste internationale nieuwszender voor Chief Financial Officers (CFO's) in 's werelds grootste organisaties en voor topmanagers van financiële instellingen en van commerciële en investeringsbanken.

"Juist als pioniers van de 24 uurs nieuwszenders is het bijzonder verheugend dat wij de leidende rol kunnen blijven vervullen ondanks de toegenomen concurrentie. Blijkbaar raken we de juiste snaar met onze programma's bij deze belangrijke groep, die onze mix van nieuws en zakelijk nieuws prefereert boven de andere zakelijke nieuwszenders en de meeste gedrukte zakelijke nieuwsmedia", aldus Rena Golden, senior vice president CNN International

Mondiaal gezien heeft CNN een maandelijks bereik van 78,7% (CNBC 54,7%, BBC World 53,7%, Bloomberg 49,5%). In de Europese regio bereikt CNN maandelijks 72,1% van de financiële besluitvormers (BBC World 56,5%, Bloomberg 48,1%, CNBC 43,5%, Euronews 39,3%).

Mondiaal gezien bereikt CNN wekelijks 60,5% (CNBC 38,1%, BBC World 34,3%, Bloomberg 33,5%) terwijl in Europa CNN een wekelijks bereik heeft van 50,7% (BBC World 35,7%, Bloomberg 34,0%, CNBC 26,8%, Euronews 24,5%)

Mondiaal gezien bereikt CNN dagelijks 31,4% (CNBC 19,1%, Bloomberg 16,4%, BBC World 13,4%). In Europa bereikt CNN dagelijks 22,5% (Bloomberg 17,7%, BBC World 12,9%, CNBC 12,0%, Euronews 8,7%).

Daarnaast wijst het onderzoek uit dat CNN leidt wanneer het gaat om het meest actuele 'up to the minute' nieuws (CNN 36,3%, Bloomberg 22,3%, CNBC 18,9%, BBC World 12,5%). Het onderzoek bevestigt ook dat 1 op de 3 respondenten iedere dag even naar CNN kijkt wanneer hij of zij op zakenreis is.

CNN sterke positie zet zich voort online. Financiële managers van grote bedrijven verkiezen CNN.com (wekelijks bereik 17,7%) boven de andere nieuwsopties waaronder Bloomberg.com (15,1%), BBC World.com (4,3%) en CNBC.com (3,2).

Bij de mondiale resultaten voor bezoek van websites van nieuwszenders door senior financial executives komt CNN.com op de tweede plaats, na Bloomberg, met een wekelijks bereik van 17,3% (Bloomberg 19,5%, Reuters 13,3%, FT 8,8%, WSJ 8,0%, BBC World 6,5%, CNBC 3,1%).

Het GCM onderzoek

Het GCM onderzoek geeft data voor kijkgedrag, websitegebruik en leesgedrag onder CFO's en senior financiële besluitvormers in 's werelds grootste organisaties en van top managers van financiële instellingen en commerciële en investeringsbanken. Het onderzoek wordt uitgevoerd door Objective Research met 10.597 correspondenten in 31 landen. Het veldwerk is uitgevoerd tussen mei en november 2005. Voor meer informatie over de onderzoeksresultaten: www.gcm2006.com


---

Noot voor de redactie (

Ingezonden persbericht