Ingezonden persbericht


Persbericht

24 januari 2006

Salesforce.com introduceert 'The Business Web' met AppExchange

~ Adobe, Business Objects en Skype partners salesforce.com ~

Salesforce.com (NYSE: CRM), technologie- en marktleider op het gebied van on-demand customer relationship management (CRM), heeft het startsein gegeven voor 'The Business Web'. Nu AppExchange beschikbaar is voor klanten van salesforce.com (zie apart persbericht) kunnen klanten van salesforce.com hun gehele bedrijfsvoering on-demand uitvoeren.

"Welkom bij The Business Web", zegt Marc Beniof, Chairman en CEO van salesforce.com. "AppExchange is een revolutionair platform voor zaken doen via het internet. Je hoeft alleen maar te kijken naar de lijst van partners om te zien dat de industrie steeds meer een shift maakt richting on-demand. In AppExchange en onze samenwerkingen in on-demand gaan miljarden dollars om. Omdat on-demand oplossingen krachtig, gebruiksvriendelijk en eenvoudig te integreren en implementeren zijn, betekent 'The Business Web' echt het einde van het software-tijdperk."

'The Business Web' bestaat uit een netwerk van on-demand applicaties, diensten, componenten en ontwikkelmogelijkheden. 'The Business Web' is mogelijk door software-as-a-service, nieuwe internet- en technologiestandaarden, en ontwikkelprincipes die innovatie, samenwerking en democratie bevorderen. Ontwikkelaars en leveranciers kunnen snel nieuwe mogelijkheden en componenten aanbieden. Gebruikers kunnen applicaties samenvoegen, integreren, en doorontwikkelen en snel implementeren.

Het single-data model en de beveiliging, schaalbaarheid, flexibiliteit en open API's en ontwikkelgemeenschap van salesforce.com's AppExchange bieden de infrastructuur die nodig is voor 'The Business Web'. Het nieuwe model vormt een scherp contrast met traditionele software, waarbij monolithische aanbieders de innovatiesnelheid bepalen en klanten lang wachten op nieuwe mogelijkheden en upgrades.

(254 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over AppExchange
AppExchange is een on-demand dienst voor het delen van applicaties. Het platform biedt een omgeving voor ontwikkelaars en partners waarin ze producten kunnen ontwerpen, maken, aanbieden, marketen en distribueren. Salesforce.com's 18.700 klanten en 351.000 abonnees zijn aangesloten op AppExchange.

Niet alleen zijn er applicaties beschikbaar op het gebied van CRM, maar ook zijn er programma's voor de financiële afdeling en human resources en op het gebied van elektronische handtekeningen, documentmanagement, mobile workforce-management en dienstenmanagement. Het uitproberen van applicaties is gratis. Voor het gebruik van partnerapplicaties is meestal een vergoeding verschuldigd; programma's gemaakt door salesforce.com zijn gratis beschikbaar. Salesforce.com ontvangt geen commissie voor de verkoop van partnerapplicaties.

Op dit moment zijn er meer dan 150 zakelijke applicaties beschikbaar van salesforce.com, klanten, ontwikkelaars en partners, waaronder Adobe, Skype en Business Objects. In de afgelopen maanden zijn de applicaties in AppExchange meer dan 75.000 keer uitgeprobeerd. Tijdens de eerste week dat AppExchange beschikbaar was voor salesforce.com-gebruikers werden er al 1.500 installaties uitgevoerd. Voor meer informatie bezoekt u www.salesforce.com/appexchange .

Over salesforce.com
Salesforce.com is markt- en technologieleider in on-demand customer relationship management (CRM). Met de Salesforce-familie aan on-demand applicaties kunnen klanten al hun sales-, support-, marketing- en partnerinformatie beheren en delen. Met Appforce, salesforce.coms on-demand platform, kunnen klanten de Salesforce-familie customiseren en integreren om tegemoet te komen aan hun eigen behoeftes, en snel nieuwe, krachtige applicaties ontwikkelen. Appforce-applicaties zijn beschikbaar via AppExchange, salesforce.com's on-demand service voor het delen van applicaties. Klanten hebben daarbij voordeel van salesforce.coms training, ondersteuning, consulting en best-practices.

Vanaf 31 oktober 2005 beheert salesforce.com de klantinformatie van circa 18.700 klanten en circa 351.000 betalende abonnees, waaronder klanten als Advanced Micro Devices (AMD), America Online (AOL), Automatic Data Processing (ADP), Avis/Budget Rent A Car (Cendant Rental Car Group), Dow Jones Newswires, Nokia, Polycom en SunTrust. Alle nog niet aangekondigde diensten of features waar in dit of andere persberichten en openbare verklaringen aan wordt gerefereerd, zijn momenteel nog niet beschikbaar en hoeven niet op tijd of helemaal niet te worden geleverd. Klanten die onze diensten aanschaffen moeten de aankoopbeslissing maken gebaseerd op de features die momenteel aanwezig zijn. Het hoofdkantoor van salesforce.com is gevestigd in San Francisco. Daarnaast heeft salesforce.com kantoren in Europa en Azië. Het bedrijf is genoteerd aan de New York Stock Exchange met het 'ticker' symbool 'CRM'. Bezoek voor meer informatie www.salesforce.com

Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Maud Geerbex van LEWIS Communicatie: Tel: +31 (0)40 235 46 00 Fax: +31 (0)40 235 46 01 E-mail: maudg@lewispr.com Website: http://www.lewispr.com

Voor overige informatie kunt u contact opnemen met Amanda Fennell, marketing manager bij salesforce.com EMEA: Tel: +44 870 351 5472
E-mail: afennell@salesforce.com Website: http://www.salesforce.com

LEWIS - Global Public Relations

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com