Ingezonden persbericht


Carp presenteert een nieuw publiek omroepbestel

Amsterdam, 24 januari 2006 - Het tijdschrift Carp presenteert vandaag een voorstel voor een nieuw publiek omroepbestel. Het uitgangspunt daarbij is kwaliteit, zonder concessies te doen aan de kijkcijfers. De omroepverenigingen en de reclameblokken van de STER worden afgeschaft, waarna drie nieuwe multimediale zenders worden opgestart. Het NieuwsPlein moet met journaals en actualiteitenprogramma's uitgroeien tot het 'informatieve geweten' van de samenleving. Het KinderPlein biedt tegenwicht aan FoxKids en Nickelodeon met educatieve programma's van bijvoorbeeld Paul de Leeuw of Bas Haring. Het CultuurPlein tenslotte, biedt kunst met een grote K, een permanent podium voor de culturele wereld. Fadime Orgü, mediawoordvoerder VVD: 'Prachtig plan van Carp. Het enige nadeel is dat je in deze opzet veel publiek gaat verliezen.' Ton Verlind, mediadirecteur KRO: 'De toekomst is aan scherp geprofileerde zenders. Dat spreekt ons aan in het Carp-plan.' Eugène Roorda, directeur reclamebureau Roorda: 'Het Carp-plan ziet er elegant en toekomstbestendig uit. Vooral KinderPlein vind ik een mooi concept.'

Carp
Carp informeert hoogopgeleide professionals (hbo- of wo- afgestudeerd) tot en met 37 jaar over werk, loopbaan, lifestyle en persoonlijke ontwikkeling. Carp bestaat uit het tijdschrift (oplage 150.000), de nieuwsbrief (oplage 70.000), Carp.nl, de Wake-up Call (vacature e-mailservice) en Careerscope, het recruitment evenement.

Aromedia
Aromedia is uitgever van de merken B-Zik, TKMST, Sum en Carp. Deze merken omvatten onder andere tijdschriften, gidsen, agenda's, websites en cd-rom's. Tevens organiseert Aromedia elk jaar Studie Beurs en doet ze met de TKMST Monitor onderzoek onder ruim 31.000 scholieren en studenten. Alle producten van Aromedia worden gemaakt ter ondersteuning van scholieren, studenten en professionals, in de leeftijd van 11 tot en met 37 jaar, bij het maken van belangrijke keuzes op het gebied van studie, werk en leven.

#####