Ingezonden persbericht


Persbericht

Maarssen, 19 januari 2006

Directeuren Media Markt ook uit de kleren
Na Playboys 'Meiden van de Media Markt' brengt ondernemersblad bizz de 'Mannen van de Media Markt'

De Playboy-uitgave van november 2005 waarin vrouwelijke personeelsleden poseerden, was een groot succes. In een week tijd deelde het concern 125.000 exemplaren bij de kassa uit. Na de dames nu de heren. In het januari-nummer van bizz gaan vestigingsdirecteuren van Media Markt uit de kleren. Het ondernemersblad brengt de foto's bij een verhaal over de opmerkelijk snelle opkomst van de elektronicagigant. Deze bizz zal overigens niet worden verspreid bij de kassa.
De vier geportretteerde directeuren van de filialen in Heerlen, Middelburg, Rotterdam en Den Haag noemen onder andere de vrijheid die ze krijgen van het hoofdkantoor als één van de succesfactoren. Zo kunnen ze zelf de in- en verkoopprijzen en hun eigen assortiment bepalen. Door die gedecentraliseerde bedrijfsvoering kunnen de afzonderlijke vestigingen snel inspelen op veranderingen in de markt.

bizz-hoofdredacteur Arjan Kors: "We zaten al langer te broeden op een verhaal over de bedrijfsformule van Media Markt. Ze hebben in een paar jaar tijd een enorm marktaandeel veroverd. Tijdens een borrel op de redactie ging het over het succes van die Playboy-actie van Media Markt. Toen kwam dus het idee op om ook de directeuren op de foto te zetten. Ik vind het enorm sportief dat ze bij Media Markt direct voor het idee te porren waren. Die directeuren hebben de grootste lol gehad bij de opnames."

Het ondernemersblad bizz is een uitgave van Reed Business Information Het blad verschijnt maandelijks en wordt verspreid onder ondernemers en directeur-eigenaren van bedrijven tot 200 man personeel. De oplage is 175.000 exemplaren.

Voor meer informatie kunt u zich wenden tot: Arjan Kors 06-51107285 Bij dit bericht zijn high res afbeeldingen gevoegd van de covers van respectievelijk Playboy en bizz (aanvragen bij afzender)