Ingezonden persbericht
Persbericht
Maarssen, 19 januari 2006
Directeuren Media Markt ook uit de kleren
Na Playboys 'Meiden van de Media Markt' brengt ondernemersblad bizz de
'Mannen van de Media Markt'
De Playboy-uitgave van november 2005 waarin vrouwelijke personeelsleden
poseerden, was een groot succes. In een week tijd deelde het concern 125.000
exemplaren bij de kassa uit. Na de dames nu de heren. In het januari-nummer
van bizz gaan vestigingsdirecteuren van Media Markt uit de kleren. Het
ondernemersblad brengt de foto's bij een verhaal over de opmerkelijk snelle
opkomst van de elektronicagigant. Deze bizz zal overigens niet worden
verspreid bij de kassa.
De vier geportretteerde directeuren van de filialen in Heerlen, Middelburg,
Rotterdam en Den Haag noemen onder andere de vrijheid die ze krijgen van het
hoofdkantoor als één van de succesfactoren. Zo kunnen ze zelf de in- en
verkoopprijzen en hun eigen assortiment bepalen. Door die gedecentraliseerde
bedrijfsvoering kunnen de afzonderlijke vestigingen snel inspelen op
veranderingen in de markt.
bizz-hoofdredacteur Arjan Kors: "We zaten al langer te broeden op een
verhaal over de bedrijfsformule van Media Markt. Ze hebben in een paar jaar
tijd een enorm marktaandeel veroverd. Tijdens een borrel op de redactie ging
het over het succes van die Playboy-actie van Media Markt. Toen kwam dus het
idee op om ook de directeuren op de foto te zetten. Ik vind het enorm
sportief dat ze bij Media Markt direct voor het idee te porren waren. Die
directeuren hebben de grootste lol gehad bij de opnames."
Het ondernemersblad bizz is een uitgave van Reed Business Information Het
blad verschijnt maandelijks en wordt verspreid onder ondernemers en
directeur-eigenaren van bedrijven tot 200 man personeel. De oplage is
175.000 exemplaren.
Voor meer informatie kunt u zich wenden tot: Arjan Kors 06-51107285
Bij dit bericht zijn high res afbeeldingen gevoegd van de covers van
respectievelijk Playboy en bizz (aanvragen bij afzender)