Ingezonden persbericht


'Nieuwe romantiek' verleidelijk thema Voorjaarsbeurs 2006 van Trade Mart Utrecht

Persbericht
Utrecht, 24 januari 2006

Inspirerend productaanbod en retailplatform voor professionele winkeladviezen

De Voorjaarsbeurs 2006 van Trade Mart Utrecht staat in het teken van 'Nieuwe Romantiek'. De duizenden bezoekers worden verleid met de nieuwste artikelen, speciale beursaanbiedingen en inspirerende activiteiten, presentaties van topstylistes en aanstormende designers, de selectie van de Top 100 artikelen met de laatste trends, innovaties en bestsellers, bruisende Mode- en Productenshows, een Jong Ondernemen Paviljoen, kookworkshops, adviesworkshops voor een succesvolle winkel, en nog veel meer. De Voorjaarsbeurs is een vooraanstaande vakmanifestatie die garant staat voor het grootste en meest complete non food retail assortiment van de Benelux. Naast een vernieuwend en inspirerend productaanbod wordt de Voorjaarsbeursbezoekers een retailplatform geboden vol professionele adviezen voor een succesvolle winkelformule; er zijn korte bijeenkomsten over winkelinrichting en -routing, direct marketing, instore marketing, voorraadbeheer, etalage inrichting en beveiliging.

Gastvrije ontvangst
Het aanbod van de Voorjaarsbeurs omvat zes etages van het Beatrixgebouw van de Jaarbeurs in Utrecht en is ingedeeld in de belevingswerelden 'Home & Living', 'Fashion Essentials' en 'Fun & Fancy' die perfect aansluiten bij de diversiteit van de productassortimenten. De ca. 650 exposanten zullen de vele duizenden inkopers gastvrij ontvangen, onmiddellijk in de sfeer brengen van 'La vie en Romance', verwennen met speciale beursaanbiedingen en prachtige standpresentaties.

Inkoopcheque van ¤ 100
De bezoekers kunnen profiteren van nog meer aantrekkelijke voordelen bij voorregistratie op www.trademart.nl. De jaarkaarthouders maken kans op een inkoopcheque van ¤ 100 en iedere 25e jaarkaarthouder die zich voorregistreert is in ieder geval zeker van deze cheque, die kan worden verzilverd bij het plaatsen van een order op de Voorjaarsbeurs. Bezoekers die bij voorregistratie een jaarkaart bestellen kunnen eveneens een inkoopcheque winnen of kiezen voor een gratis toegangskaart voor de Voorjaarsbeurs. De site bevat verder een actueel overzicht van de exposanten met het productassortiment en alle activiteiten tijdens de beurs.

Stevige beat
Op het programma staan wederom de populaire Mode- en Productenshows, dit keer niet op de eerste etage maar op de catwalk op de begane grond. Professionele modellen showen swingend op een stevige beat trendy accessoires en in het oog springende producten van exposanten op de Voorjaarsbeurs. De vorm van de shows is anders dan voorgaande jaren: korter, méér shows en op een prominente locatie waar de beursbezoeker letterlijk niet omheen kan. Elke show is toegespitst op een belevingswereld van de Voorjaarsbeurs.

Topstylisten en marktkenners
Een van de regelrechte primeurs, in plaats van de noviteitenshow, is de presentatie van de 'Top 100' van de trends in 2006, noviteiten en pure bestsellers. De artikelen worden zorgvuldig geselecteerd bij de exposanten door branchebepalende topstylisten en marktkenners vanuit de fashionbranche en op uitdagende wijze onder de aandacht gebracht op een spectaculair zwevend platform boven de eerste verdieping van de centrale hal van het Beatrixgebouw. Bij de selectie worden vier thema's gehanteerd: 'Dessin', 'Kleur', 'Transparant', voor letterlijk doorzichtige producten en materialen, en 'Blikvangers', met opvallende metalen artikelen en eyecatchers zoals bijoux, jewels & watches.

'De keuze van...Â’
Onder de slogan 'De keuze van...' presenteren stylistes, waaronder Coco de Meyere, op de roltraphal van de tweede etage hun meest favoriete artikelen van topaanbieders van exclusieve bijoux en jewelry. Deze verdieping van Trade Mart Utrecht is sinds januari vernieuwd en biedt een uitgebreid aanbod aan modeaccessoires zoals reisartikelen, lederwaren, designer bijous, trendy accessoires, kralen en sjaals. Daarnaast is vanaf de Voorjaarsbeurs het Jewels & Watches segment op de eerste, met het van oudsher bekende juwelierscentrum, en de tweede etage voor iedereen toegankelijk. Op de zesde etage bevindt zich het Direct Sales Center.

Nog meer design
Nog meer design is aanwezig op de tweede verdieping van de Stichting Feet Bag, een samenbundeling van zeventig aanstormende ontwerpers die tal van modeaccessoires stijlvol tentoonstellen, tassen, hoeden, shawls, schoenen, etc. Stuk voor stuk eigen werk en heel bijzonder. Dankzij deze samenwerking is de beursorganisatie in de gelegenheid om de bezoekers een presentatie aan te bieden met uiteenlopende vernieuwende producten en recente ontwikkelingen in hedendaags design. De presentatie tijdens de Voorjaarsbeurs demonstreert dat de ontwerpers een uitgesproken eigen weg kiezen. Op de roltraphal van de derde, vierde en vijfde etage worden kleine design exposities Home & Living ingericht door een andere groep actieve jonge ontwerpers.

Zilversmeden
Na de populaire workshop edelsmeden vorig najaar demonstreren leerlingen van de Vakschool Schoonhoven dit keer hun vaardigheden bij de vervaardiging van echt zilveren gebruiksvoorwerpen. Op de derde etage zullen de zilversmeden-in-spe ter plekke op ambachtelijke wijze de meest fraaie borden, schalen, bestek en dergelijke vervaardigen. De Vakschool uit 'Zilverstad' Schoonhoven is een befaamde opleiding voor goud- en zilversmeden, juweliers en uurwerkmakers.

Presentatie succesverhalen
Beproefd concept is het Jong Ondernemen Paviljoen op de derde verdieping waar opleidingen en bedrijfsleven de handen ferm ineenslaan. Een nieuwe lichting hogeschool studenten krijgt de kans om de eerste stap te zetten in de beroepspraktijk en hun innovatieve producten onder de aandacht te brengen bij een breed publiek van potentiële afnemers. Met resultaat, want na de productlanceringen op de afgelopen Najaarsbeurs werden diverse artikelen in productie genomen. Op de Voorjaarsbeurs is een leuke presentatie van deze succesverhalen. Met het Jong Ondernemen Paviljoen worden studenten uitgedaagd marktgericht te denken en te handelen. Ze zijn verantwoordelijk voor het totale commerciële traject, vanaf de inschrijving bij de Kamer van Koophandel, het opstellen van het businessplan en het aannemen van personeel tot en met de uiteindelijke marktintroductie van het zelf ontwikkelde product. Het project is tot stand gekomen in een samenwerking tussen onderwijs en bedrijfsleven.

Crèche
Op de eerste beursdag, zondag, is er een gezellige opvang voor de jeugd in zaal 215 op de tweede verdieping. Terwijl de ouders zaken doen kunnen de kinderen terecht in een gratis crèche. Professionele leidsters staan klaar om de peuters en kleuters een leuk dagje te bezorgen.

Tradeluxe Card
De Voorjaarsbeurs wordt georganiseerd door VNU Exhibitions Europe en is alleen toegankelijk voor de jaarkaarthouders van Trade Mart Utrecht of op vertoon van de inschrijving van de Kamer van Koophandel. De openingstijden zijn dagelijks van 10 tot 18 uur. Bezoekers met een jaarkaart en exposanten kunnen voor slechts ¤ 20 een Tradeluxe Card aanschaffen via www.trademart.nl of bij de speciale uitgiftepunten tijdens de beurs. De Tradeluxe Card biest speciale voordelen, zoals onbeperkt catering, gratis garderobe en vrij parkeren bij een bezoek aan Trade Mart Utrecht. Op de 3e etage is voor de leden een permanente Club Lounge ingericht voor een heerlijke lunch, een ontmoeting met een exposant of voor een ontspannen moment.

Noot voor de redactie,