( BW)(CT-TRIPLE-POINT-TECH) Triple Point Technology maakt recordgroei
in 2005 bekend

    Redactie Business/Redactie Energie/Redactie Technologie

    WESTPORT, Connecticut (VS)--(BUSINESS WIRE)--24 januari
2006--Triple Point Technology:

    --  Hoogtepunten omvatten aanzienlijke toename van de wereldwijde
        inkomsten en personeelsbezetting, innovatieve
        productlanceringen, permanent leiderschap in energiehandel en
        uitbreiding in de sectoren financiële dienstverlening en
        gebruiksgoederen

    Triple Point Technology, de vooraanstaande leverancier van
industrieoverschrijdende softwareplatforms voor de levering,
verhandeling, marketing en verplaatsing van basisproducten, maakte
vandaag bekend dat het bedrijf een uitstekend 2005 heeft afgerond, dat
wordt gekenmerkt door de aanzienlijke uitbreiding van zijn wereldwijde
klantenkring, de groei van nieuwe en terugkerende bedrijfsinkomsten,
de toename van de wereldwijde personeelsbezetting en de lanceringen
van reeksen innovatieve nieuwe oplossingen. Bovendien heeft het
bedrijf een nooit geziene erkenning gekregen in de vorm van
belangrijke onderscheidingen.
    Triple Point ondertekende in 2005 25 nieuwe contracten en
contractverlengingen voor zijn oplossingen op het gebied van
grondstoffenhandel, risicobeheer en logistiek. De aanvoerder was
Triple Point Commodity XL(TM), een reeks oplossingen die dienst doet
als vlaggenschip van het bedrijf. Deze contracten droegen bij tot een
aanzienlijke stijging van de inkomsten op jaarbasis met 37%, bovenop
een groei van 15% in 2004. Naast de permanente sterkte in zijn
kernactiviteit, energie, omvatten de belangrijkste groeigebieden
financiële diensten. Daarin ondertekende Triple Point een contract met
twee van de grootste internationale banken die actief zijn in de
grondstoffenhandel en de logistiek, en in de sector gebruiksgoederen,
waar het bedrijf contracten aanging met vooraanstaande handelaars en
expediteurs van landbouwgrondstoffen.
    Triple Point verhoogde zijn wereldwijde personeelsbezetting in al
zijn vestigingen, van zijn hoofdzetel in Westport tot zijn centra voor
ontwikkeling en klantenondersteuning in Houston, Londen, Singapore en
Pune. Daarbij hoorde een aanzienlijke uitbreiding van de Client Care
en Delivery Services-teams van Triple Point om te voldoen aan de
behoeften van zijn groeiende klantenbasis van wereldklasse, evenals de
Software Engineering & Development-groep, die sinds begin 2005 met
meer dan 50% is gegroeid om de softwareoplossingen van de volgende
generatie van Triple Point verder aan de man te brengen.
    "Ik ben heel blij met de manier waarop de hele organisatie, van
industrieoplossingen en engineering tot verkoop en klantenzorg, in
2005 heeft gepresteerd," aldus Peter Armstrong, President en CEO van
Triple Point Technology. "Dankzij ons nooit aflatende engagement voor
het succes en de tevredenheid van onze klanten hebben wij onze positie
als leiders in de sector op onze gevestigde markten, namelijk olie,
aardgas, kolen en metalen, verstevigd, en onze positie inzake
financiële dienstverlening, gebruiksgoederen en vracht sterk
verbeterd. Op basis van deze bewezen, meetbare resultaten voorspellen
wij een voortzetting van onze sterke prestaties in 2006 op alle
gebieden van grondstoffen, op al onze geografische markten."

    Enkele hoogtepunten in de prestaties van Triple Point in 2005
zijn:

    --  Veel nieuwe contracten. Triple Point heeft met succes een
        aantal nieuwe klanten toegevoegd aan zijn toenemende
        internationale klantenkring, waaronder leiders in elke sector.
        Die nieuwe klanten zijn niet van de minsten. Een greep: Lehman
        Brothers, een vooraanstaande internationale beleggingsbank;
        OMV AG, de belangrijkste olie- en gasgroep in Midden-Europa;
        Commerce Energy, de grootste, niet aan nutsbedrijven verbonden
        energiehandelaar in de VS; ConocoPhillips, het op twee na
        grootste geïntegreerde energiebedrijf in de VS; Westar Energy,
        de grootste energieleverancier in Kansas; General Maritime,
        een vooraanstaande internationale transporteur van ruwe olie
        over zee; en Bharat Petroleum (BPCL), het op één na grootste
        petroleumbedrijf van India.

    --  Geslaagde lanceringen van nieuwe producten. Het bedrijf, dat
        werd ondersteund door zijn permanent hoge investeringen in
        zijn technologie-architectuur en productontwikkeling,
        lanceerde heel wat nieuwe softwareproducten, waaronder zijn
        innovatieve 'Visual Cockpit'. Dat zijn logistiek- en
        planningsoplossingen voor aardgas, elektriciteit,
        vloeistoffen, bulk- en verpakte grondstoffen, die nu in alle
        productlijnen worden opgenomen. Triple Point heeft halverwege
        2005 elf nieuwe klanten binnengehaald voor 'Visual Cockpit'.

    --  Nieuwe hoofdzetel in Azië. Triple Point heeft zijn pas
        uitgebreide Aziatische hoofdzetel geopend in Pune, India. Die
        uitbreiding kwam er om tegemoet te komen aan de toenemende
        vraag naar Triple Point-oplossingen in heel de regio. Het
        aantal werknemers van de klantendienst en de
        ontwikkelingsafdeling van het bedrijf in Zuid-Oost-Azië is
        sinds januari 2005 met meer dan 66% toegenomen.

    --  Internationale erkenning. Triple Point heeft uitgebreide
        onafhankelijke erkenning gekregen voor zijn oplossingen, en
        heeft belangrijke onderscheidingen van de sector in de wacht
        gesleept, waaronder "Software House of the Year" en "Top
        Software Package" van Energy Risk Magazine, de Silver Award
        voor "Excellence in Technology - Risk Management and
        Compliance" van Commodities Now Magazine, en de Connecticut
        Quality Improvement Award (CQIA) Innovation Prize. Voor de
        achtste keer op rij werd Triple Point ook opgenomen in de
        Deloitte Fast 50. Geen enkel bedrijf deed ooit beter.

    Over Triple Point Technology Inc.

    Triple Point Technology is de leider in fysieke en financiële
handel, risicobeheer, plannings- en logistiekoplossingen voor
grondstoffen, waaronder elektriciteit, olie, gas, kolen, metalen,
landbouwproducten en vracht. Het real-timesysteem van Triple Point
helpt zowel grote als kleine klanten hun handelsprocessen te
stroomlijnen, de transactiekosten te verminderen, de efficiëntie van
de toevoerketen te maximaliseren, het marktrisico nauwkeurig te meten
en te beheren, de prestaties te evalueren en de naleving van de
reglementen en de boekhoudregels te garanderen. De oplossingen van
Triple Point worden gebruikt door meer dan 25 procent van zowel de
grondstoffenhandelaars uit de Global 500 als de energiebedrijven uit
de Global 500. Triple Point bedient zijn klanten vanuit zijn vijf
ontwikkelings- en ondersteuningscentra, die strategisch gelegen zijn
over heel de wereld. Meer informatie is te vinden op www.tpt.com.

    --30--LH/ny*

    CONTACT: Triple Point Technology, Inc.
             Diane Lockwood, 203-291-7979
             dianel@tpt.com