Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Ede, 31 januari 2006

Beste webwinkels van Nederland genomineerd

Consumenten stemmen op favoriete webwinkels via www.thuiswinkelawards.nl

De Stichting Nationale Thuiswinkel Awards heeft uit ruim 150 aanmeldingen 25 webwinkels genomineerd in 5 categorieën voor de verkiezing van de beste webwinkels van Nederland. Consumenten kunnen tussen 28 januari en 22 maart in iedere categorie één stem uitbrengen op hún favoriete webwinkel via www.thuiswinkelawards.nl.

Op 23 maart worden de prestigieuze publieksprijzen uitgereikt aan de winnaars tijdens een gala-avond in Grand Hotel Huis ter Duin in Noordwijk aan Zee. De Stichting Nationale Thuiswinkel Awards is een initiatief van de branchevereniging Thuiswinkel.org.

Nominaties Publieksprijzen beste webwinkels van Nederland 2006

De volgende bedrijven zijn genomineerd:

Categorie Financiële diensten

Centraal Beheer Achmea

www.centraalbeheer.nl

FBTO

www.fbto.nl

MoneYou

www.moneyou.nl

OHRA

www.ohra.nl

Postbank

www.postbank.nl

Categorie Multi Media

bol.com

www.bol.com

Dixons

www.dixons.nl

Dynabyte

www.dynabyte.nl

Free Record Shop

www.freerecordshop.nl

KPN

www.kpn.com

Categorie Reizen en Vrije tijd

ElmarReizen.nl

www.elmarreizen.nl

Jiba

www.jiba.nl

Landal GreenParks

www.landal.nl

Peter Langhout Reizen

www.peterlanghout.nl

Sunweb Vakanties

www.sunweb.nl

Categorie Speciaalzaken

Bart Smit

www.bartsmit.com

Bruna

www.bruna.nl

Conrad Electronic Benelux

www.conrad.nl

Pabo

www.pabo.nl

Yves Rocher

www.yvesrocher.nl

Categorie Warenhuizen

Kijkshop

www.kijkshop.nl

Kruidvat

www.kruidvat.nl

Neckermann Shopping

www.neckermann.com

Otto

www.otto.nl

Wehkamp

www.wehkamp.nl

Nominaties

Uit alle aanmeldingen voor de Publieksprijzen is door middel van een consumentenpanel (N=1.500) onder leiding van Blauw Research in januari 2006 bepaald welke bedrijven in welke categorie genomineerd zijn.

Consumenten kunnen stemmen en prijzen winnen!

Consumenten bepalen wie uiteindelijk de winnaars worden van de Webwinkel Awards 2006. Consumenten kunnen tussen 28 januari en 22 maart in elk van de 5 categorieën één stem uitbrengen op hún favoriete webwinkel en daarmee kans maken op fantastische prijzen ter waarde van enkele duizenden euro's. Fons van Westerloo, CEO van HMG en RTL Nederland is voorzitter van de zogenaamde publieksjury en kijkt toe op het eerlijke verloop van de stemming.

De Nationale Thuiswinkel Awards 2006 worden ondersteund via campagnes o.a. print en internet.

Sponsors

Hoofdsponsors van de Nationale Thuiswinkel Awards 2006 zijn:
* Clockwork

* De Telegraaf

* PaySquare

* Selekt Mail Nederland

* Selektvracht

Co-sponsors van de Nationale Thuiswinkel Awards 2006 zijn:
* HCN Hét Callcenter Netwerk

* Ilsemedia

* MailStreet

* Newtel

* Ogone

* Onetomarket

* Tapps

* The Vision Web


- EINDE BERICHT -

STICHTING NATIONALE THUISWINKEL AWARDS

De Stichting Nationale Thuiswinkel Awards is een initiatief van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie, kortweg Thuiswinkel.org, de branchevereniging voor bedrijven die producten en/of diensten op afstand verkopen aan consumenten.

De Stichting is opgericht in juli 2001 met als doelstelling het organiseren van onafhankelijke awardverkiezingen voor de branche. In 2006 worden voor de vijfde maal de Nationale Thuiswinkel Awards uitgereikt op donderdagavond 23 maart, in Grand Hotel Huis ter Duin te Noordwijk aan Zee.

Met de uitreiking van de Awards beoogt de Stichting een positieve bijdrage te leveren aan het zelfbewustzijn van de branche, zowel bij bedrijven die verkopen op afstand aan consumenten als bij consumenten die kopen (gaan) op afstand.

Achtergrondinformatie (