Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Ede, 31 januari 2006
Beste webwinkels van Nederland genomineerd
Consumenten stemmen op favoriete webwinkels via www.thuiswinkelawards.nl
De Stichting Nationale Thuiswinkel Awards heeft uit ruim 150 aanmeldingen 25 webwinkels genomineerd in 5 categorieën voor de verkiezing van de beste webwinkels van Nederland. Consumenten kunnen tussen 28 januari en 22 maart in iedere categorie één stem uitbrengen op hún favoriete webwinkel via www.thuiswinkelawards.nl.
Op 23 maart worden de prestigieuze publieksprijzen uitgereikt aan de winnaars tijdens een gala-avond in Grand Hotel Huis ter Duin in Noordwijk aan Zee. De Stichting Nationale Thuiswinkel Awards is een initiatief van de branchevereniging Thuiswinkel.org.
Nominaties Publieksprijzen beste webwinkels van Nederland 2006
De volgende bedrijven zijn genomineerd:
Categorie Financiële diensten
Centraal Beheer Achmea
www.centraalbeheer.nl
FBTO
www.fbto.nl
MoneYou
www.moneyou.nl
OHRA
www.ohra.nl
Postbank
www.postbank.nl
Categorie Multi Media
bol.com
www.bol.com
Dixons
www.dixons.nl
Dynabyte
www.dynabyte.nl
Free Record Shop
www.freerecordshop.nl
KPN
www.kpn.com
Categorie Reizen en Vrije tijd
ElmarReizen.nl
www.elmarreizen.nl
Jiba
www.jiba.nl
Landal GreenParks
www.landal.nl
Peter Langhout Reizen
www.peterlanghout.nl
Sunweb Vakanties
www.sunweb.nl
Categorie Speciaalzaken
Bart Smit
www.bartsmit.com
Bruna
www.bruna.nl
Conrad Electronic Benelux
www.conrad.nl
Pabo
www.pabo.nl
Yves Rocher
www.yvesrocher.nl
Categorie Warenhuizen
Kijkshop
www.kijkshop.nl
Kruidvat
www.kruidvat.nl
Neckermann Shopping
www.neckermann.com
Otto
www.otto.nl
Wehkamp
www.wehkamp.nl
Nominaties
Uit alle aanmeldingen voor de Publieksprijzen is door middel van een consumentenpanel (N=1.500) onder leiding van Blauw Research in januari 2006 bepaald welke bedrijven in welke categorie genomineerd zijn.
Consumenten kunnen stemmen en prijzen winnen!
Consumenten bepalen wie uiteindelijk de winnaars worden van de Webwinkel Awards 2006. Consumenten kunnen tussen 28 januari en 22 maart in elk van de 5 categorieën één stem uitbrengen op hún favoriete webwinkel en daarmee kans maken op fantastische prijzen ter waarde van enkele duizenden euro's. Fons van Westerloo, CEO van HMG en RTL Nederland is voorzitter van de zogenaamde publieksjury en kijkt toe op het eerlijke verloop van de stemming.
De Nationale Thuiswinkel Awards 2006 worden ondersteund via campagnes o.a. print en internet.
Sponsors
Hoofdsponsors van de Nationale Thuiswinkel Awards 2006 zijn:
* Clockwork
* De Telegraaf
* PaySquare
* Selekt Mail Nederland
* Selektvracht
Co-sponsors van de Nationale Thuiswinkel Awards 2006 zijn:
* HCN Hét Callcenter Netwerk
* Ilsemedia
* MailStreet
* Newtel
* Ogone
* Onetomarket
* Tapps
* The Vision Web
- EINDE BERICHT -
STICHTING NATIONALE THUISWINKEL AWARDS
De Stichting Nationale Thuiswinkel Awards is een initiatief van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie, kortweg Thuiswinkel.org, de branchevereniging voor bedrijven die producten en/of diensten op afstand verkopen aan consumenten.
De Stichting is opgericht in juli 2001 met als doelstelling het organiseren van onafhankelijke awardverkiezingen voor de branche. In 2006 worden voor de vijfde maal de Nationale Thuiswinkel Awards uitgereikt op donderdagavond 23 maart, in Grand Hotel Huis ter Duin te Noordwijk aan Zee.
Met de uitreiking van de Awards beoogt de Stichting een positieve bijdrage te leveren aan het zelfbewustzijn van de branche, zowel bij bedrijven die verkopen op afstand aan consumenten als bij consumenten die kopen (gaan) op afstand.
Achtergrondinformatie (