Ingezonden persbericht


Persbericht
Amsterdam, 31 januari 2006

Introductie Gouden Standaard door NOM positief voor dagbladen

Vandaag zijn de cijfers van de laatste NOM-meting beschikbaar gekomen (2005-II). Bij deze meting is door NOM voor het eerst de Gouden Standaard gehanteerd. Die standaard pakt positief uit voor de gezamenlijke dagbladen die het bereik zagen stabiliseren. Het gemiddeld bereik komt uit op 71,8 procent.

De Gouden Standaard is vanaf deze NOM-publicatie de nieuwe norm voor weging. Kenmerkend is dat het aandeel van hoger opgeleiden zwaarder meetelt, waarvan dagbladen profiteren. NOM heeft de weging aangepast om een zo actueel mogelijke weerspiegeling van de bevolkingssamenstelling in Nederland te verkrijgen.

Cees Polman, (directeur Cebuco):"De cijfers geven met deze standaard een juister beeld, en ze geven aan dat dagbladen nog steeds een van de weinige massamedia zijn die bij één inschakeling 71,8 procent van alle Nederlanders van 13 jaar en ouder bereiken."


---

Cebuco is de marketingorganisatie van de Nederlandse dagbladen en zet zich in om de positie van het mediumtype dagbladen op de advertentiemarkt te versterken.



Ingezonden persbericht