Ingezonden persbericht


Douwe Egberts en Philips vieren 5 jaar Senseo

~ 3,5 miljoen koffiezetters, 50 miljoen coffee pads per week ~

Eindhoven/Utrecht, 31 januari 2006 - Senseo bestaat vijf jaar! In de afgelopen vijf jaar heeft Senseo® een enorme impact gehad op de koffiecultuur in Nederland én daarbuiten. Twee van origine Nederlandse bedrijven stonden aan de wieg van dit wereldwijde succes: Douwe Egberts en Philips.

Precies vijf jaar geleden introduceerden Douwe Egberts en Philips met Senseo een nieuwe en revolutionaire manier van koffie zetten. Inmiddels zijn er wereldwijd 10 miljoen Philips Senseo apparaten verkocht, waarvan 3,5 miljoen in Nederland. De helft van alle huishoudens in ons land bezit een Senseo koffiezetter. In deze huishoudens worden elke week 50 miljoen coffee pads gebruikt voor even zoveel verse kopjes koffie.

Impact; nieuwe koffiecultuur
Het overweldigende succes van Senseo is te danken aan het feit dat het nieuwe concept perfect inspeelde op bestaande behoeften van de consument. Senseo bood gemak en eenvoud, waarbij de koffiekwaliteit voorop bleef staan. Sinds de introductie van Senseo kan iedereen op elk moment thuis genieten van een vers en kwalitatief hoogwaardig kopje koffie met een heerlijk crèmelaagje, dat er ook voor zorgt dat de aroma in de koffie behouden blijft. Een kop koffie is snel en makkelijk gezet, en elk huishouden beschikt over meer koffie varianten dan voorheen. De traditionele koffiecultuur is hiermee, sinds de introductie van Senseo sterk veranderd: In de Nederlandse huishoudens wordt nog steeds gezamenlijk koffie gedronken met dát verschil dat nu iedereen van zijn favoriete smaak kan genieten. Voorheen vroeg je elkaar thuis "wil je koffie?". Tegenwoordig vraagt men "welkekoffie wil je?"

Wereldwijd succes
Het Senseo koffieapparaat en de bijbehorende Douwe Egberts Senseo coffee pads worden nu in negen landen verkocht: naast Nederland ook in Australië, België, Denemarken, Duitsland, Engeland, Frankrijk, Oostenrijk en de Verenigde Staten.

Jubileumjaar
2006 Staat in het teken van vijf jaar Senseo! Douwe Egberts Nederland en Philips maken zich op voor spannende nieuwe productintroducties om samen met de consument het vijfjarig bestaan te vieren en het succes van Senseo te onderstrepen. In de loop van het jaar staan diverse activiteiten op de agenda. Zo staan er productintroducties op stapel, een event in het Rijksmuseum, maar ook in onder andere de supermarkt zal de consument het vijfjarig bestaan kunnen meebeleven.

Over SENSEO
Senseo is een uniek koffiezetsysteem van Douwe Egberts en Philips dat in februari 2001 is geïntroduceerd. Senseo is de combinatie van het Philips Senseo koffiezetapparaat met de Douwe Egberts Senseo coffee pads. Dit koffiezetsysteem garandeert persoonlijk koffiegenot: het levert binnen een minuut twee kopjes verse koffie. Het haalt het beste in smaak en aroma uit de koffie en zorgt voor het unieke crèmelaagje. Het succes van Senseo is vooral te danken aan de lekkere koffie, het gebruiksgemak, de snelheid en het design. Inmiddels zijn er 3,5 miljoen Senseo apparaten in Nederland verkocht. Dit nationale succes heeft inmiddels in meer landen navolging gevonden.

Noot aan de redactie,