Ingezonden persbericht


Persbericht

AT&T en Avaya vormen wereldwijde strategische alliantie

om de migratie naar VoIP voor bedrijven te versnellen

Den Haag, 3 februari 2006 - AT&T Inc. en Avaya Inc., een wereldwijd toonaangevende leverancier van communicatietoepassingen, -systemen en -diensten voor ondernemingen, gaan wereldwijd strategisch samenwerken om ondernemingen en overheidsinstanties te helpen bij de migratie naar Voice over IP/IP telefonie; een belangrijke technologische vooruitgang.

De alliantie combineert het toonaangevende, wereldwijde IP-netwerk, het netwerkontwerp en de beheerkennis van AT&T met de IP-communicatietechnologie van Avaya voor end-to-end beheerde oplossingen; van het Wide Area Network tot aan de IP-telefoon op het bureau. De oplossingen maken volledige overstap op IP-telefonie en de bijbehorende Local Area Network (LAN) en wireless LAN-infrastructuur mogelijk.

Door klanten een enkel contactpunt te bieden voor bijna alle aspecten van deze migratie, inclusief ontwerp, implementatie, besturing, beheer en onderhoud, maakt de samenwerking snellere wereldwijde inzet van VoIP en IP-telefonie mogelijk. Daarnaast wordt de integratie met traditionele circuit-switched bedrijfstelefonie vereenvoudigd.

Door deze alliantie kunnen klanten profiteren van:
* Een enkel contactpunt voor de naadloze integratie van op IP-gebaseerde voice- en datanetwerken wereldwijd.
* Lagere total cost of ownership.

* Flexibiliteit en controle bij het bepalen waar en wanneer IP-telefonie het best kan worden ingezet.
* Voortdurende, proactieve netwerkcontrole en herkennen en oplossen van fouten via AT&T's geïntegreerde Global Enterprise Management System.
* Directe toegang tot de hulpmiddelen en expertise van Avaya via AT&T's Global Client Support Center, voor geïntegreerde service voor het gehele netwerk van de klant.
* Zicht op en beheer van hun VoIP netwerk en hun IP-telefonie-infrastructuur via de AT&T BusinessDirect® Web portal. "VoIP heeft zich van een technologie in opkomst ontwikkeld tot een bedrijfskritische oplossing", aldus Paris Burstyn, Director bij Yankee Group. "De markt voor zakelijk VoIP zal jaarlijks naar verwachting met 31,4 procent groeien naar 3,3 miljard USD in 2010. VoIP en IP-telefonie oplossingen spreken aan vanwege het uitstekende geconvergeerde platform voor voice en data en het verbeterde communicatiebeheer. Door te werken met AT&T kunnen klanten profiteren van het betrouwbare en schaalbare IP-MPLS-netwerk ter ondersteuning van hun oplossing."

Verschillende bedrijven, zoals Fireman's Fund Insurance Company, een Amerikaanse verzekeraar voor eigendom en ongevallen, hebben al geprofiteerd van de alliantie AT&T-Avaya voor de basis van hun IP-telefonie-infrastructuur. "Met de oplossing van AT&T en Avaya kan het Fireman's Fund ® altijd elke service bieden. We hebben met de hulp van beide partijen een virtuele omgeving ontworpen voor ons bedrijfsbrede telefonie- en netwerkplatform. De nieuwe mogelijkheden en capaciteit bieden ons een aanzienlijk concurrentievoordeel", aldus James Dunn, chief technology officer van Fireman's Fund.

AT&T en Avaya hebben de afgelopen jaren intensief samengewerkt aan het ontwerpen en leveren van IP-telefonie-oplossingen. In 2003 kondigde AT&T interoperabiliteit aan van Avaya's IP-telefonieservers, -gateways, en MultiVantage(TM)-software met AT&T's wereldwijde IP-netwerk en VoIP-diensten. Servers die voldoen aan het Avaya Session Initiation Protocol (SIP) worden nu ook op interoperabiliteit getest.

"Interoperabiliteit is een van de grootste uitdagingen voor ondernemingen en overheidsinstanties, nu ze de overstap naar VoIP en IP-telefonie plannen. Deze alliantie is gericht op die uitdaging en garandeert ondernemingen dat - ongeacht de status van hun overstap - de traditionele voice netwerken kunnen samengaan met het IP-gebaseerde voice-netwerk en bijbehorende apparatuur", aldus Eric Shepcaro, AT&T vice president of business strategy and development. "Onze expertise en ervaring met netwerkontwerp, -implementatie, -besturing en life-cycle management gecombineerd met Avaya's toonaangevende IP-telefonie-technologie - maken de hogere prestaties en veiligheid mogelijk die klanten verwachten van hun geconvergeerde voice- en datanetwerken."

Deze alliantie is een formalisering van het gezamenlijke werk van beide ondernemingen tot nu toe en een uitbreiding tot wereldwijde schaal, waardoor klanten overal dezelfde service genieten. AT&T heeft een volledige reeks Avaya IP-telefonie-producten geïntegreerd met de AT&T IP Telephony and LAN Service, waaronder Avaya Communication Manager. Met deze volledige oplossing kan AT&T de gehele IP-telefonie-infrastructuur van de klant beheren, zoals IP PBX, media servers, voice gateways, voicemail-systemen, IP-telefoons en IP soft phones.

"De samenwerking met toonaangevende bedrijven in deze industrie, zoals AT&T, is een belangrijk onderdeel van Avaya's solution delivery model voor ondernemingen van elke omvang", aldus Peter Leuzzi, Avaya vice president, Strategic Alliances and Partnerships. "Het integreren van de sterke punten van Avaya's oplossingen voor bedrijfscommunicatie en servicemogelijkheden met de wereldwijde netwerkdekking en de hoge servicegraad van AT&T resulteert in gestroomlijnde service-opties voor bedrijven die willen overstappen op IP-telefonie."

De Avaya IP-telefonie-producten - inclusief de Avaya IP Office oplossing voor het midden- en kleinbedrijf - zijn binnen de alliantie geïntegreerd in het wereldwijde AT&T Solution Center Lab Network, dat klanten helpt bij het snel inschatten, plannen, ontwerpen en implementeren van nieuwe netwerkoplossingen. Met dit netwerk kunnen klanten een 'testrit' maken met nieuwe applicaties, diensten en netwerkontwerpen voor optimale prestaties.

AT&T's IP Telephony en LAN service maakt deel uit van de complete reeks zakelijke VoIP-diensten. Afgelopen jaar introduceerde AT&T de Dynamic Network ApplicationsSM reeks IP-communicatiediensten. AT&T Voice DNASM, een met een prijs onderscheiden, netwerkgebaseerde VoIP service, is als eerste van deze diensten beschikbaar. Meer informatie over de AT&T VoIP en IP-telefonie-diensten is te vinden op www.business.att.com.

Over het nieuwe AT&T

AT&T Inc. is een van 's werelds grootste telecommunicatie bedrijven en is de grootste in de Verenigde Staten. De AT&T bedrijven werken wereldwijd onder het AT&T merk en worden gezien als toonaangevende globale leveranciers van op IP gebaseerde communicatiediensten aan bedrijven. In de Verenigde Staten biedt AT&T snel DSL internet aan, mogelijkheid tot lokale en lange afstand telefonie en het publiceren van telefoonboeken en reclamediensten. AT&T Inc. heeft voor 60% aandelen in Cingular Wireless, met 54 miljoen klanten de nummer 1 van de leveranciers van draadloze diensten in de Verenigde Staten. Aanvullende informatie over AT&T Inc. en AT&T producten en diensten zijn te vinden op: www.TheNewATT.com en http://www.att.com/emea.

Over Avaya

Avaya, Inc. ontwikkelt, bouwt en beheert communicatienetwerken voor meer dan een miljoen bedrijven over de gehele wereld, waaronder 90% van de Fortune® 500. Het bedrijf is wereldleider voor veilige en betrouwbare Internet Protocol-telefoniesystemen, communicatiesoftwareapplicaties en -diensten. Avaya is de drijvende kracht achter convergentie van spraak- en data-applicaties op IT-netwerken. Bedrijven van elke mogelijke omvang kunnen hun bestaande of nieuwe netwerken optimaal inzetten, hun productiviteit verbeteren en hun onderscheidend vermogen versterken.

Ingezonden persbericht