Ingezonden persbericht


P E R S B E R I C H T

Eindhoven, 3 februari 2006

Explosieve groei Vacansoleil

Vacansoleil is het nieuwe jaar uitstekend gestart. De boekingen voor de zomer 2006 laten een omzetstijging zien van 27% ten opzichte van het vorige jaar, terwijl de totale markt juist met 6% daalt. (bron: NIPO-statistieken).

Naast de omzetstijging laten de cijfers ook een forse stijging van het marktaandeel zien. In de categorie eigen auto vakanties steeg het marktaandeel van Vacansoleil naar 25% (vorig jaar 19%). In Frankrijk, Italië en Kroatië liggen die percentages zelfs ruim boven de dertig procent.

Trends

Er zijn een aantal interessante trends zichtbaar. De consument boekt steeds vroeger, om zeker te zijn van de favoriete accommodatie op de gewenste plaats. Een andere trend is echter, dat een deel van de consumenten wacht tot na de traditionele boekingsmaanden december en januari. Zo lijkt de boekingspiek wat te vervlakken.

Vacansoleil heeft aan het eind van de zomer voor het eerst een vroegboekbrochure uitgebracht, waardoor de consument al vanaf september 2005 kon boeken voor het zomerseizoen 2006. Daarvan is massaal gebruik gemaakt.

Een andere waarneembare trend is dat de duurdere campings het eerst zijn volgeboekt. De consument heeft momenteel duidelijk meer geld over voor een luxe vorm van kamperen.

EINDE BERICHT