Februari 2006
Keten Duitse kuurhotels nieuwe klant Baltus
Wellness Hotels Deutschland ook op Nederlandse markt
Wellness-Hotels-Deutschland, het samenwerkingsverband van 44
kuurhotels in Duitsland, heeft na een pitch het toeristisch pr-bureau
Baltus Communications ingehuurd om vanaf 1 maart 2006 zijn public
relations op de Nederlands markt te verzorgen. De keten - opgericht in
1977 - telt thans 44 vier- en vijfsterren kuurhotels.
'Een zeer aangenaam product om te promoten en beroepshalve een
prikkelende aanvulling in ons huidige klantenbestand', aldus Marcel
Baltus van Baltus Communications.
Ook Nederland
`Wellness en kuren verheugen zich in een steeds grotere
belangstelling. Na zoveel jaren onze aandacht primair op de thuismarkt
Duitsland te hebben gericht, is nu besloten om onze keten langzaam
maar zeker ook in buurland Nederland te gaan promoten', aldus W-H-D
directeur Michael Altewischer.
Vitaliteit
De goede bereikbaarheid per auto, een reislustige markt waar tweede en
derde vakanties ingeburgerd zijn, een groeiend besef van het belang
van gezonde voeding en vitaliteit en een toenemend aantal 50-plussers
zijn enkele redenen dat W-H-D de Nederlandse markt betreedt. Het
hoofdkantoor van Wellness-Hotels-Deutschland bevindt zich in
Düsseldorf.
Afbeelding Logo
De aangesloten hotels zijn verspreid over heel Duitsland en zijn
herkenbaar aan het logo van de groep: een boom met gekleurde stippen.
Alle lidhotels voldoen aan de ruim 100 verschillende criteria van de
groep, waaronder ligging in een rustige locatie in een natuurrijke
omgeving.
Kwaliteitsnormen
De overkoepelende Duitse hotelbrancheorganisatie DEHOGA -
vergelijkbaar met Koninklijk Horeca Nederland - en de International
Hotel Association Deutschland (IHA) hanteren nu landelijk ook de
kwaliteitsnormen van W-H-D als officiële criteria voor een kuurhotel.
Nadere informatie vindt men op www.w-h-d.de.
NOOT VOOR DE REDACTIE,