Ad Nederlof focust zich op uitbouwen E.Novation en eSOON

E.novation

Nederlof vertrekt als Chairman maar blijft als adviseur verbonden aan Genesys

Capelle aan den IJssel, 20 februari 2006 - Ad Nederlof maakt vandaag bekend dat hij President en CEO van E.Novation en toekomstig Chairman van eSOON wordt en vertrekt als Chairman bij Genesys Telecommunication Laboratories. Nederlof wil al zijn tijd steken in het familiebedrijf E.Novation, dat is gespecialiseerd in het ontwikkelen en leveren van oplossingen voor managed services, contact centers en CRM, en eSOON, leverancier van CRM software (EZactor) voor contact centra.

Fakkel overdragen
Ad Nederlof licht zijn beslissing toe: 'Bij Genesys heb ik met een bedrijfsgroei van ruim 250% in de laatste 7 jaar de doelstellingen overtroffen. Onder mijn leiding werd Genesys wereldwijd marktleider in Contact Center Solutions. Het is nu een ideaal moment om de fakkel over te dragen aan het excellente management team. De algemene leiding van Genesys is in de kundige handen van President en CEO Wes Hayden. Mijn dubbelfunctie van Genesys chairman en directeur van E.Novation en eSOON wordt nu beëindigd en dat komt de betrokken bedrijven ten goede. Ik blijf met plezier samenwerken met Genesys.'

Nieuwe ontwikkelingen
Nederlof heeft zich ten doel gesteld E.Novation als leverancier van managed services en software as a service (SaaS) verder te laten groeien. Het bedrijf heeft nu 250 medewerkers, waarvan 60 in het buitenland. Dat zullen er eind van dit jaar 100 meer zijn. Op de agenda staan voorts acquisities in Duitsland en België en het uitbouwen van E.Novation Korea.

Voor eSOON zijn er plannen om elders in Europa en in de Verenigde Staten, Sydney, Tokyo en Kuala Lumpur de unieke EZactor application suite voor Customer Service Centers te verspreiden. Meer dan 200 Chinese bedrijven, waaronder banken, telecombedrijven en het grootste Chinese televisiestation CCTV, zijn klant van eSOON. 'Net als bij Genesys is mijn taak om dat proces in te vullen en gestalte te geven', legt Nederlof uit. Daarnaast blijft hij lezingen geven over customer obsession en customer frustation, zijn favoriete onderwerpen waarover hij boeken heeft geschreven die in verschillende talen uitgebracht zijn.

Groei van omzet en visie
In 1999 kwam Ad Nederlof bij Genesys als Senior Vice President Operations voor Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA). Onder zijn leiding stegen omzet en winst indrukwekkend en groeide de visie naar een pan-Europees niveau. In 2000 werd Ad Nederlof president en CEO van Genesys en in 2004 chairman. Nederlof blijft nog wel als adviseur verbonden aan Genesys, maar zal geen actieve rol meer spelen in het bedrijf.

Samenwerking
Recent zijn Genesys en E.Novation een partnership aangegaan. E.Novation verzorgt de implementatie en distributie van de customer interaction software suite van Genesys, met specifieke toevoegingen die zijn toegesneden op de markten waarin E.Novation actief is. Het bedrijf is verantwoordelijk voor de Europese distributie van Genesys' contact center software en EZactor, de CRM-oplossing van de Chinese Genesys-partner eSOON International Corp.

Over E.Novation
E.Novation is een van de weinige familiebedrijven in de IT-sector. Het bedrijf werd opgericht door de broers Fred en Arthur G. Nederlof. Later werd de directie uitgebreid met familieleden Jean en Ad Nederlof. E.Novation is gespecialiseerd in managed services. Hosting, consultancy, messaging en integratie zijn de core business. E.Novation is een vertrouwde en betrouwbare partner voor CRM oplossingen en Contact Center solutions, ook op basis van het ASP-model. Met ruim 250 medewerkers is het bedrijf in Europa en Korea actief in onder meer de volgende sectoren: gezondheidszorg, transport, logistiek, binnenvaart, financiële dienstverlening, hotellerie en sport. E.Novation werkt voor circa 50 topondernemingen zoals Achmea, Heineken, KNVB, RAET, SNS Fundcoach, ECT, Akzo Nobel, Robeco, ABN AMRO, KPN en meer dan 100 grote (overheids)instellingen. Meer informatie vindt u op www.enovation.nl.

Over eSOON
eSOON is de exclusieve Professional Authorized Distributor in China voor Genesys - 's werelds No. 1 op het gebied van CTI applicaties. eSOON heeft ruim 300 zelf opgeleide medewerkers, die in meer dan 14 steden in China lokale dienstverlening leveren. eSOON heeft ruim 200 ondernemingen als klant en installeerde, ondanks de concurrentie van andere professionele call center system leveranciers, ruim 50.000 customer-service agents bij call centers. Volgens de laatste onderzoeksrapporten van Frost&Sullivan, een onderzoeksbureau dat in 2005 werd opgericht, heeft eSOON ongeveer 85% marktaandeel in de CRM/CTI-markt in Taiwan en ongeveer 55% in China, Hong Kong en Macao. Dankzij jarenlange ervaring in het opzetten van systemen, is eSOON in staat haar klanten te voorzien van de beste geïntegreerde customer-service en applicatie oplossingen, waaronder IVR, CTI, CRM and connector systemen.

Over Genesys Telecommunications Laboratories, Inc.
Alcateldochter Genesys concentreert zich op software voor contact centra. Organisaties in de Global 2000 en Fortune 1000 gebruiken Genesys voor interactieve dienstverlening die leidt tot betere business. Met 3000 klanten in 80 landen faciliteert Genesys dagelijks meer dan 100 miljoen klantcontacten. Genesys stelt opdrachtgevers in staat om hun doelen te bereiken door de verbinding van interactieve klantcontacten, medewerkers en klanteninformatie in traditionele telefonie en IP-milieus. De innovatieve routering via stem, e-mail en webkanalen waarborgt dat klanten snel verbonden worden met de best mogelijke bron. Dankzij de Genesys-oplossingen behalen organisaties betere bedrijfsresultaten met minder gefrusteerde klanten en een hogere klanttevredenheid. Meer informatie vindt u op: www.genesyslab.com.

Over Alcatel
Alcatel levert communicatieoplossingen aan telecombedrijven, internet-serviceproviders en leveranciers van toepassingen voor stem, gegevens en video. Het bedrijf heeft een vooraanstaande positie opgebouwd in vaste en mobiele breedbandnetwerken, -toepassingen en
-diensten. Alcatel helpt partners en klanten bij het uitbouwen van een user-centric broadband world. Met 58.000 medewerkers is het bedrijf actief in meer dan 130 landen. In 2005 bedroeg de omzet 13,1 miljard euro. Meer informatie vindt u op: www.alcatel.com.