Nationale-Nederlanden

Nationale-Nederlanden tekent WK multimediaovereenkomst met NOS en STER 02-03-2006
Nationale-Nederlanden heeft op 1 maart een multimediaovereenkomst ondertekend met NOS en STER. De overeenkomst stelt Nationale-Nederlanden in staat om voorafgaande aan en tijdens het WK voetbal in Duitsland haar verbondenheid met het Nederlands Elftal uit te dragen.
Het pakket bestaat uit commercials rond de wedstrijden van het Nederlands Elftal, billboarding van de wedstrijden, radiocommercials tijdens de uitzending van Langs de Lijn en de live radioverslagen van het WK. Daarnaast wordt er een internetpakket ingezet dat Nationale-Nederlanden in staat stelt te adverteren op de WK-site van de NOS, de site van NOS teletekst en de mediaplayer van Radio 1.

De overeenkomst werd, voor de oefeninterland Nederland-Ecuador, ondertekend door Arian Buurman, algemeen directeur STER, Jan de Jong, adjunct-directeur NOS, en Willem van Es, directeur Nationale-Nederlanden. Jan de Jong van de NOS, is zeer verheugd met de samenwerking: "Het is mooi dat absolute A-merken zich aan elkaar verbinden. De NOS zendt sport en evenementen uit op een manier die onderscheidend is. Het is prettig om te merken dat een topmerk als Nationale-Nederlanden dat onderkent en zich daarmee wil associëren. Dat geeft extra vertrouwen in de toekomst."

Arian Buurman, algemeen directeur STER: "Nationale-Nederlanden maakt ontzettend mooie en kwalitatief hoogwaardige commercials. Met ongetwijfeld weer een bijzondere campagne in combinatie met de crossmediale media-inzet, zal het tijdens het WK niemand meer ontgaan dat de hoofdsponsor van het Nederlands Elftal, Nationale-Nederlanden, Oranje een warm hart toedraagt. Ik ben bijzonder trots op deze samenwerking, die laat zien dat kwaliteit elkaar versterkt.".

Nationale-Nederlanden is uiteraard druk bezig met het ontwikkelen van een mooie WK campagne. Willem van Es: "Het is voor ons van belang samen te werken met mediapartners, die net als wij kwaliteit hoog in het vaandel hebben. Het gaat om deskundige verslaggeving, gevoel voor de dynamiek van het voetbal en vooral het vertrouwd zijn met de beleving van de spelers. Een mediapartner die dat biedt is de autoriteit voor de Nederlandse supporters. Dit legt de basis voor het mooiste media-evenement van dit decennium. Dat belooft het, mede door deze samenwerking, ook voor Nationale-Nederlanden te worden."