RTL Group

RTL Nederland doorstaat glansrijk Olympische maand RTL Nederland marktleider in doelgroep boodschapper 20-49 jaar

RTL Nederland sluit de maand van de Olympische Winterspelen uitstekend af in de belangrijkste doelgroep, boodschappers 20-49 jaar met maar liefst een zenderaandeel van 30,1%, waarmee zij wederom marktleider is. Tijdens de Olympische Winterspelen in Salt Lake City (2002) was dit nog 25,5%. De Publieken volgen met 29,9% en de SBS groep sluit de maand februari af met 21,8%. In de doelgroep 20-49 jaar komt RTL Nederland uit op een zenderaandeel van 28,7%, slechts een klein verschil met de maand januari. De Publieken voeren de lijst aan dankzij de Winterspelen met 30,5% en de SBS groep rond af op 21,9%.

RTL 4 sluit de februarimaand af met 17,2% in de doelgroep boodschappers 20-49 jaar en heeft daarmee nauwelijks ingeleverd op de maand januari, ondanks de Olympische concurrentie. Idols bleek geen enkele last te ondervinden van de Spelen en behaalde op 18 februari zelfs de hoogste cijfers van dit seizoen. Ruim 1,9 miljoen kijkers prefereerden de verrichtingen van de idols boven de Olympische sporters. Ook alle vertrouwde programmas, zoals Goede Tijden Slechte Tijden, EHBO: Eerste Hulp Bij Opvoeden, Baantjer, CSI en het RTL Nieuws om half acht bleven glansrijk overeind.

RTL 5 blijft ijzersterk presteren en bereikte een zenderaandeel van 10% in de doelgroep 20-34 jaar. De aflevering van Idols Backstage op 18 februari was de best bekeken ooit en op 28 februari beleefde CSI Miami haar record avond met ruim 1,3 miljoen kijkers, de beste score sinds het begin van de reeks in september 2003. De overige toppers op dit station, zoals Americas Next Top Model en JENSEN! droegen ook ruimschoots bij aan het goede resultaat.

RTL 7 presteerde naar verwachting in de doelgroep mannen 20-49 jaar met een zenderaandeel van 5,2%. Vrijdag 24 februari was de sterkste avond met prachtige cijfers voor de films Volcano en Supervulkaan. Verder scoorden de programma's Sport Levensgevaarlijk, Voetbal Insite en de A1 Grand Prix zoals altijd uitstekend bij de mannen 20-49 jaar.


---

--------------------------
Noot aan de redactie: voor meer informatie kunt u contact opnemen met Kim Koppenol, persdienst RTL Nederland via tel. 035-6718597 of kim.koppenol@rtl.nl.

© 2006 RTL Nederland / IP