Ingezonden persbericht


donderdag 2 maart 2006

----------
Deze week (week 9) in FEM Business:

Het nieuwe zelfvertrouwen van de Rabobank
Ze zaten even in een dipje, de coöperatieve bankiers van Rabobank. Maar het succes van het tv-spotje met Jochem de Bruin weerspiegelt het herwonnen zelfvertrouwen. De 'farmers bank' was de meest solide bank van Nederland, maar grensoverschrijdende fusies mislukten en met de invulling van de topposities werd getobd. Onder Bert Heemskerk herwon de bank haar zelfvertrouwen. Op de belangrijke binnenlandse deelmarkten winnen de Rabobankiers terrein.

Retail Network verkoopt zichzelf uit
Een van de grootste winkelconcerns van Nederland, Retail Network, is zichzelf aan het opheffen. Retail Network verkoopt nu Scapino, nadat Hans Anders al werd afgestoten. Het heeft nog bekende ketens als Siebel, Perry Sport, Kijkshop en anderen. Maar hoe lang bestaat deze erfenis van Vendex KBB, door het private equity van CVC uitgekocht, nog?

Overal werken in Europa: een utopie?
Het leek zo mooi te worden: de dienstenrichtlijn die Frits Bolkestein nog had bedacht als eurocommissaris, zou overal in Europa honderdduizenden banen extra scheppen. Maar het Europarlement gooide roet in het eten. Hoe weer een aanval op het idee Europa slaagde.

De mobiele tv-droom komt eraan
De telecombedrijven hebben met umts, de standaard voor mobiel internetverkeer, hun lesje wel geleerd. Ze werken aan een nieuwe standaard die tv op het mobieltje echt mogelijk maakt. Maar er moet ook aan te verdienen zijn.

FEM Business sponsort Regatta-boot
Volg de ervaringen van de Gaby Rappange, een zeiljacht in de Heineken Regatta dat door 7 vrouwen wordt bestuurd. Een van de zeilsters, Mei Li Vos, van de Alternatief voor Vakbond, doet verslag mét beeld op www.femblog.nl

meer informatie: Mike Ackermans 06 51 81 38 81

De business weekly FEM Business ordent wekelijks de relevant zakelijke, economische en financiële informatie. Naast het feitelijke nieuws ook oorzaken en gevolgen, achtergronden, heldere analyses en scherpe commentaren. De redactie schrijft over bedrijven, markten, sectoren en de mensen die erover beslissen. Deskundig en onafhankelijk. Naast het weekblad is er een goed bezochte website waarop de vaste abonnees toegang hebben tot het elektronische archief van FEM Business. Tevens verschijnt dagelijks FEM Business Update, de gratis dagelijkse E-nieuwsservice van FEM Business.