Dorkas Koenen Hoofd Marketing Robeco
3 mrt 2006
Per 1 april aanstaande is Dorkas Koenen benoemd tot Hoofd Corporate
Marketing van de Robeco Groep. Hij gaat in deze functie mede inhoud
geven aan de internationale ambities van Robeco.
Dorkas Koenen (35) is zijn carrière begonnen aan bureauzijde en trad
vervolgens in dienst bij de RVD als Hoofd Media en
Communicatiemiddelen. Van 2000 tot 2003 was hij werkzaam voor
Libertel, onder meer als programmamanager voor de rebranding van
Libertel naar Vodafone en was verantwoordelijk voor diverse
productintroducties. Bij Fortis is hij de afgelopen drie jaar
verantwoordelijk geweest voor de ontwikkeling van de nieuwe,
internationale merkpositionering voor Fortis, de activering van de
merkstrategie 'one company under one flag' en de realisatie van een
pan-Europese merkcampagne. Hij volgde de opleiding HEAO Communicatie
en studeerde vervolgens in 1995 af in Politicologie en Bestuurskunde
aan de Vrije Universiteit in Amsterdam.