Robeco


Dorkas Koenen Hoofd Marketing Robeco

3 mrt 2006

Per 1 april aanstaande is Dorkas Koenen benoemd tot Hoofd Corporate Marketing van de Robeco Groep. Hij gaat in deze functie mede inhoud geven aan de internationale ambities van Robeco.

Dorkas Koenen (35) is zijn carrière begonnen aan bureauzijde en trad vervolgens in dienst bij de RVD als Hoofd Media en Communicatiemiddelen. Van 2000 tot 2003 was hij werkzaam voor Libertel, onder meer als programmamanager voor de rebranding van Libertel naar Vodafone en was verantwoordelijk voor diverse productintroducties. Bij Fortis is hij de afgelopen drie jaar verantwoordelijk geweest voor de ontwikkeling van de nieuwe, internationale merkpositionering voor Fortis, de activering van de merkstrategie 'one company under one flag' en de realisatie van een pan-Europese merkcampagne. Hij volgde de opleiding HEAO Communicatie en studeerde vervolgens in 1995 af in Politicologie en Bestuurskunde aan de Vrije Universiteit in Amsterdam.