Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

PLANTRONICS TELESALES TEAM TROPHY: TELEMARKETINGBUREAUS BELLEN VOOR HET RODE KRUIS

Hoofddorp, 6 maart 2006 - Plantronics sponsort ook dit jaar weer de Plantronics Telesales Team Trophy. De PTTT is een prijs voor het beste outbound-klantcontact van telemarketingbureaus. De prijsuitreiking vindt plaats tijdens de TCD2006: de zevende editie van het evenement op het gebied van contact centers, CRM, direct marketing en e-marketing in de Jaarbeurs in Utrecht.

Voor deze onafhankelijke wedstrijd in de contactcenter-branche bellen contactcenters om geld binnen te halen voor een goed doel. De opzet van de wedstrijd is eenvoudig. Ieder bureau stelt een eigen belscript op dat aan de jury wordt voorgelegd. Daarna krijgen alle bureaus duizend willekeurige namen (van oud-donateurs) met telefoonnummers die beschikbaar zijn gesteld door het goede doel zelf. En dan begint het bellen. Het bijzondere aan de werving is dat het niet om eenmalige donaties gaat, maar om het binnenhalen van vaste lidmaatschappen. Uit voorgaande jaren blijkt dat het meestal gaat om langlopende lidmaatschappen.

Plantronics sponsort deze award niet alleen vanwege de doelstelling geld op te halen voor het goede doel, maar ook omdat dit initiatief de contactcenter-branche op een positieve manier belicht. "De branche heeft te kampen met een onterecht negatief imago", zegt Cees van Gaalen, een jurylid namens Plantronics. "We zijn blij dat het initiatief zo'n succes heeft. Dit blijkt niet alleen uit het feit dat elk jaar meer en meer contact centers zich opgeven om mee te dingen naar de trofee, maar ook uit de groeiende interesse van de goede doelen."

Dit jaar is het Nederlandse Rode Kruis uit alle goede doelen gekozen. Veertien deelnemende telemarketingbureaus zullen strijden om zoveel mogelijk leden voor het Rode Kruis bijeen te krijgen. De uiteindelijke winnaar van de Plantronics Telesales Team Trophy wordt op woensdagavond 26 april 2006 bekend gemaakt tijdens de Telecommerce Gala Avond.

Over Plantronics

Plantronics stond in 1962 aan de wieg van de eerste lichtgewicht headset en is sindsdien de voorloper op het gebied van geluidsinnovatie en geluidskwaliteit. De producten borduren voort op Plantronics' ervaring in mission critical communicatie - waaronder ook de ontwikkeling van de headset die Neil Armstrong gebruikte voor het uiten van zijn legendarische woorden "One small step for man..." vanaf de maan. Plantronics' producten voor kantoor, contact centers, mobiele telefonie en entertainment maken communiceren makkelijker, comfortabeler en doelmatiger. Kijk voor meer informatie op www.plantronics.com of bel 0800 7526876

Meer informatie voor de pers:

Lubbers & De Jong B.V.

Margriet Luttikhuizen

t: 00 31 (20) 421 05 65

e: Margriet@l-dj.nl